Těch má v regionu viditelně nejvíce ČSSD. Přesto se kampaň před komunálními volbami zatím obešla bez agresivních výpadů proti konkurentům.

ODS, která v čele ústecké radnice stojí téměř 20 let, podle krajského předsedy a současného primátora Jana Kubaty, zcela změnila pojetí kampaně. Až na výjimky billboardy nepoužívá, omezila i plakáty a nepostavila tradiční volební stan v centru města.

„Snahou je co nejvíce šetřit, děláme především kontaktní kampaň, která je samozřejmě mnohem pracnější,“ uvedl. Podle něj z centrálních a krajských peněz ODS přispívala jen na senátní kampaň, každý z okresů dostal 400 000 korun z centra a 100 000 z regionu. Zbytek jsou příspěvky kandidátů.

Předseda ústecké ČSSD Arno Fišera řekl, že mít více komunálních billboardů jejich straně umožnila větší spoluúčast kandidátů na kampani, protože si je platí z vlastních prostředků, nikoli ze stranických.

Uvedl, že velké billboardy jsou sice asi nejviditelnějším aspektem kampaně, ale strana se prý letos nejmasivněji pustila i do kampaně kontaktní. „Nikdy jsme neměli tolik mítinků jako před letošními volbami,“ uvedl.

Krajský předseda Petr Benda řekl, že každý okres dostal na komunální kampaň necelých 200 000 korun z centrálních peněz, Most a Ústí, kde jsou i senátní volby, zhruba dvojnásobek. Ostatní si prý kandidáti hradí sami. Dodal, že kampaň se v celém regionu snaží stavět neagresivně.