„Zatím je na nádraží jen prach a špína ze stavby,“ komentoval současnou situaci Ústečan Martin Vávra.

Hrubou stavbu zanádražního prostoru už dělníci mají hotovou, přesto původní termín, konec měsíce října, nestihnou.

„Dělníci mají hotové průchody a lávku přes silnici také položili. V těchto dnech dělníci montují schodiště ze strany nábřeží na lávku,“ řekla k průběhu prací mluvčí města Ivana Solničková. Stavbu zanádražního prostoru stavební dělníci zahájili v srpnu loňského roku a původní termín, kdy měli být se stavbou hotovi, byl říjen letošního roku.

„Vzhledem k silným mrazům práce na měsíc a půl ustaly, takže si myslím, že rekonstrukce skončí v závěru roku,“ komentoval v dubnu nabírající zpoždění dokončení stavby náměstek primátora Jan Řeřicha.

Jak uvedla Ivana Solničková z ústeckého magistrátu, nový termín dokončení stavby je 15. prosinec, a ten bude dodržen. „V první polovině ledna příštího roku bude provedeno kolaudační řízení. Následně po nabytí právní moci uvedeme zanádražní prostor do provozu,“ doplnila Solničková.

S průtahy na stavbě jsou nespokojeni nejen cestující vlakem, ale také Střekované. „Už to bude rok, co zavřeli podchod. Musíme využívat provizorní lávky a pak čekat na semaforech. Ať si zkusí absolvovat cestu s kočárkem ten, kdo povolil tak dlouhou uzavírku podchodu,“ řekla rozčílená maminka Eva Svobodová.

Otevření podchodu by se Střekované měli dočkat koncem měsíce listopadu. „Pěší by měli vydržet a využívat vyznačené náhradní trasy,“ apeloval starosta Střekova Vlastimil Žáček.

Výstavba zanádražního prostoru si vyžádala kromě uzavření podchodu také několikrát uzavření nejdůležitější dopravní tepny centra města, Přístavní ulice.

„O víkendu opět budeme muset kvůli stavebním pracem silnici uzavřít,“ prozradila nejbližší termín další uzavírky Ivana Solničková.

Stavba zanádražního prostoru bude stát zhruba 170 milionů korun. „Dotace z Evropské unie činí 125 milionů korun. Zbylou část uhradí město Ústí nad Labem ze svého rozpočtu,“ doplnila k financování stavby Ivana Solničková.

Radní města si od výstavby zanádražního prostoru slibují zatraktivnění hlavního vlakového nádraží.

„Cestující se mohou těšit na vyhlídkovou terasu nad řekou Labe s přemostěním, průchodem na nábřeží a na napojení na přístaviště. Na promenádní zóně bude nabízet své služby devět provozoven a prostor zútulní fontána a stromy,“ doplnila Solničková.

Zatraktivní nový zanádražní prostor ústecké vlakové nádraží a centrum města?