„Techniku máme připravenou, posypový materiál ve skladu také, a už funguje i non stop zimní dispečink,“ potvrdil vedoucí obchodního oddělení AVE David Kouba.

Městské vozovky a chodníky bude čistit od sněhu a sypat 20 pracovníků, k dispozici budou mít 17 mechanismů, 4 sypače s čelním pluhem a 1 traktor s pluhem a rozmetadlem pro silnice a 10 chodníkových sypačů s pluhem.

V krásnobřezenském skladu má AVE 1 280 tun soli, a po 50 tunách solanky a inertního materiálu. To by podle Kouby mělo vystačit zhruba do února příštího roku.

Město podle magistrátního vedoucího odboru dopravy Dalibora Dařílka má ve svém majetku a správě 330 kilometrů vozovek a přes 200 kilometrů chodníků. „V zimě jich udržujeme kolem dvou třetin,“ řekl Dařílek.

Vozovky zařazené do 1. pořadí důležitosti, hlavně ty, po kterých jezdí MHD, by podle mluvčího města Milana Knotka měla AVE uklidit do 4 hodin. „Celkem 121 km figuruje ve 2. pořadí s úklidem do 12 hodin a 100 km v 3. pořadí s úklidem do 48 hodin,“ uvedl Knotek. K očistě chodníků bude dávat magistrát pokyn podle aktuální situace.

Potřebu financí na nadcházející zimní údržbu odbor dopravy vyčíslil na 16 milionů korun pro vozovky a 7 milionů pro chodníky, zhruba tolik jako pro minulou zimní sezonu. Ta ale byla enormně dlouhá, takže vyčleněné prostředky nakonec nestačily, město utratilo o více než 11 milionů navíc.

„Na to, kolik bylo sněhu, to myslím zvládli dobře. Hlavní cesty schůdné byly. Doufám, že letos tomu bude také tak,“ přeje si Ústečanka Dana Koutecká.
Dodala, že horší to ale bylo s pořádkem pak od jara do podzimu.

„Neuklízeli, málo sekali trávu, neošetřovali keře. S tím tedy spokojená vůbec nejsem.“
AVE se brání, že dělala, co si magistrát objednal. Podle jednatele Petra Hrdličky si ale objednával méně práce než v předchozích letech. „Například sekání trávy letos jen třikrát, zatímco loni čtyřikrát a v některých lokalitách i pětkrát,“ uvedl.

Nespokojenost Ústečanů s údržbou zeleně ovšem vedla k tomu, že město tuto činnost s největší pravděpodobností od příštího roku přepustí zpět svým obvodům. V roce 2008 jim tuto kompetenci odebralo s tím, že samo to bude dělat levněji a přitom ve stejné kvalitě. Což se ale nestalo.

AVE tvrdí, že se změny systému nebojí. Víc požadavků prý zvládne, a to i když si všechny obvodní radnice objednají práce ve stejném termínu. „Nebude to problém, spolupracujeme s 10 subdodavateli ,“ řekl Hrdlička.

Naproti tomu si obvody mohou najít i jiné firmy. AVE má sice na zeleň a na chodníky s městem smlouvu až do roku 2012, ale podle Hrdličky jim nezaručuje žádný objem prací. Což prý znamená, že v podstatě si město nemusí objednat nic.