Plakát, kam se podíváš. A to nejen na oficiálních plakátovacích plochách. Názor na tento nešvar Ústečany rozděluje.

„Je otřesné, že si lidé lepí reklamy, kde se jim zlíbí. Otrhané plakáty na každém rohu se mi vůbec nelíbí,“ stěžoval si Ústečan David Poličanský.

„Asi to není správné, ale na druhou stranu se aspoň vždycky včas dozvím, kde se co děje a mohu se podle toho zařídit. Nevadí mi to,“ oponoval Šimon Procházka.

Pořadatelé kulturních akcí a provozovatelé malých klubů přitom říkají, že by se bez, mnohdy i načerno, vylepených plakátů neobešli.

„Oficiální plakátovací plochy jsou příliš drahé. Pokud ale chcete akci zviditelnit, lepit musíte, takže kromě propagace internetové, ústní a telefonické občas prostě nezbývá nic jiného, než vzít kbelík s lepidlem a jít,“ řekl dramaturg jednoho z ústeckých klubů, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Zdeněk Kymlička z ústecké produkční agentury For má na věc jiný názor.

„Načerno vylepované plakáty město hyzdí,“ myslí si. „Zároveň ale kolegy z klubů chápu, protože firma, která zde má plakátovací plochy, je monopolní, drahá a navíc se sídlem v jiném městě,“ dodal Kymlička, podle kterého by situaci zlepšilo, kdyby výlep zajišťovala ústecká firma a tím tu aspoň odváděla daně.

Klubům by také pomohlo, kdyby měly k dispozici nějaké volné plakátovací plochy. Tři tu byly, dvě ale spolkly stavby Fora a hotelu Clarion. Zbyla tak jediná, pod poliklinikou.

ČÍSLO DNE: 153
Sto padesát tři plakátovacích ploch má v Ústí společnost Rengl, se sídlem v Liberci.
Sto dvacet jedna z těchto ploch tvoří desky, třicet jedna ploch tvoří válce a jedna je vedená pod označením rondo.

Milá paní na telefonní lince společnosti Rengl, která má v Ústí 153 plakátovacích ploch, tvrdí, že o bezplatné plochy stejně nebyl zájem. „Informace vám ale ověřím a zavolám zpět,“ slíbila zaměstnankyně společnosti. Do uzávěrky tohoto vydání se redakci ale už neozvala.

Město žádné bezplatné plochy nemá. Podle informací mluvčí magistrátu Ivany Solničkové už město černé výlepy ani nijak nesleduje. „Od sledování černých výlepů jsme z důvodu nedostatku finančních prostředků upustili,“ řekla k tomu mluvčí.

Podle zkušeností městské policie černé výlepy nejčastěji provádí pořadatelé hudebních produkcí, ale i některé předvolební týmy. „Pokud jsou chyceni při činu, řešíme to blokovou pokutou, která může dosáhnout až jednoho tisíce korun. V loňském roce jsme šetřili šest takovýchto přestupků,“ řekl k tomu ředitel městské policie Pavel Bakule.