Kolem kontroverzního lihovaru, který otravuje místní lidi zápachem, se opět dějí velké věci. Poté, co opustil místo ředitele podniku Pavel Nohava, skončil nyní i Oldřich Řáha, předseda představenstva společnosti PLP, která lihovar provozuje.

Nahradil ho Libor Hort. Na informace ovšem moc sdílný nebyl. „V současné době řešíme provozní záležitosti. O medializaci nemáme zájem,“ řekl pouze.

Finanční problémy

Podobně skoupý na slovo byl i bývalý předseda představenstva „Žádné informace ohledně lihovaru neřeknu,“ utnul Řáha rozhovor dřív než začal.

Podle informací Deníku má vedení PLP k poskrovnému podávání informací a značnému pesimismu důvod. Krajský úřad Ústeckého kraje sice lihovaru vydal v minulém týdnu změnu integrovaného povolení, ale podle zdroje, který je se situací kolem lihovaru obeznámen, by se mohlo stát, že lihovar s výrobou skončí dřív, než dostane povolení ke kolaudaci.

Například jen trmické teplárně PLP údajně dluží až 160 milionů korun. Trmický městský úřad už navíc na Krajský úřad Ústeckého kraje poslal proti novému integrovanému povolení odvolání.

Podrobné podmínky

„V integrovaném povolení jsou nyní podrobněji specifikovány podmínky pro zkušební a trvalý provoz. Odvolání bude řešit ministerstvo životního prostředí,“ vysvětlil mluvčí Ústeckého kraje Zdeněk Rytíř.

„Odvolání proti integrovanému povolení projednali radní ve středu. Ve čtvrtek jsme ho odeslali na Krajský úřad,“ potvrdila starostka Trmic Jana Oubrechtová. Důvodem bylo to, že v něm nebyly akceptovány podmínky trmického úřadu.

Podle informací trmické starostky navíc provoz v lihovaru již druhý týden stojí. „Poslední stížnost na zápach evidujeme k 13. listopadu,“ doplnila Oubrechtová.

K podobnému zjištění dospěl i redaktor Deníku, který se byl na místě podívat. Žádný zápach z lihovaru cítit nebyl, nic nenaznačovalo probíhajícímu provozu. Na sotva uježděném parkovišti postávalo jen několik málo automobilů.

Trmická starostka ale potvrdila, že v době, kdy byl lihovar v provozu, si lidé na zápach stále stěžovali. Stížností na bezplatné telefonní lince prakticky neubylo.

„Běžně se nám tu sejde přibližně dvacet stížností týdně. V současnosti ale, díky zastavení provozu lihovaru, žádné stížnosti neevidujeme“ dodala Jana Oubrechtová.