Jak vysvětlil Dalibor Dařílek, vedoucího ústeckého odboru dopravy, díky křižovatce projedou řidiči pouze plynuleji a komfortněji Lovosicemi.

„Nicméně, pro Ústečany jako takové dokončení tohoto úseku dálnice D8 nepřinese žádné zlepšení, protože i nadále bude veškerá kamionová zátěž proudit na Ústí,“ dodal Dařílek.

Dálnice tedy bude o tři kilometry delší, ale v úseku mezi 45. a 48. kilometrem, který automobilisté kvůli stavbě křižovatky a dalšího úseku dálnice nemohli používat od září 2009. Provoz se tedy výrazně zklidní pouze na konci D8 u Lovosic a usnadní jízdu hlavně řidičům jedoucím z Prahy na Teplice.

Veškerá doprava byla tehdy svedena přes lovosickou průmyslovou zónu a starou silnici E55. Novou křižovatku pak zjevně budou využívat nejvíc řidiči jedoucí od Prahy na Most, Teplice a Ústí nad Labem. To ovšem také znamená hladší ucpávání silnic na Ústí.

S Dařílkovým názorem se vlastně shodují i někteří ústečtí řidiči. „Ta křižovatka má tak význam pro ty, co jedou od Prahy. Těm se teď asi fakt pojede pohodlněji. Já to ale vidím tak, že před Lovosicemi budou dvě kolony kamionů, v Lovosicích jedna a v Ústí pořád stejně,“ komentoval to odevzdaně Jan Starý. „A kdo ví, jestli to teď vlastně v Ústí nebude ještě horší.“

Že dokončení křižovatky není pokrok z hlediska dostavby chybějícího úseku celé dálnice, říká i samo ŘSD. „Pro řidiče je ale spuštění sjezdu v Lovosicích neocenitelné. Nyní opět bude možné jet z Prahy po D8 až do sjezdu na čtyřicátém osmém kilometru,“ vysvětlila Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD.

„Také snížení finančních nákladů na opravu objízdných tras není zanedbatelné, pohybuje se kolem 1,5 miliónu korun ročně,“ dodala Vápeníková. I podle ní bude nedostavěný, 16 kilometrů dlouhý úsek D8 nadále omezovat plynulý průjezd mezi Lovosicemi a Ústím. „Nadále budou obyvatelé obcí na objízdných trasách sužováni nadměrným hlukem a zvýšeným obsahem škodlivin v ovzduší,“ dodala Vápeníková.

Původně měla být D8 hotova letos. Na její dostavbu ale potřebuje ŘSD minimálně 30 měsíců. Dokončení však brání žaloby ekologických aktivistů, například organizace Dětí Země.