Původní termín dokončení, říjen loňského roku, muselo město již v minulosti několikrát posunout. „V současné době probíhají dokončovací práce na požadavcích investora,“ uvedla Solničková

Investorem stavby je magistrát města v rámci druhé etapy celkové rekonstrukce centra Ústí. Původní odhad ceny výstavby zanádražního prostoru byl 150 milionů korun. Konečná cena ovšem vzroste o více jak dvacet milionů. Důvod? Ten mluvčí města neprozradila.

„Celkové náklady výstavby zanádražního prostoru se vyšplhaly zhruba na 170 754 000 korun. Necelých 140 milionů by měly pokrýt evropské dotace,“ řekla jen.

Toto téma jedním klikem!
Všechny články o zanádražním prostoru najdete na adrese:
usteckydenik.cz/zanadrazi

Dostavbou zanádražního prostoru bude propojeno vlakové nádraží s nábřežím, vznikne nových zhruba sto parkovacích míst a vyhlídková terasa s obchůdky.

„Parkování u hlavního nádraží je problematické. Nedostatek místa brání lidem v nakládání a vykládání zavazadel, nebo při čekání na příbuzné, kteří do města přijeli vlakem. Po dokončení budou mít kde zastavit,“ uvedl náměstek primátora Jan Řeřicha.

Ovšem o tom, kdy přesně bude plně zanádražní prostor v provozu, město mlží. „Úplné zprovoznění zanádražního prostoru je odvislé od dokončení rekonstrukce Přístavní ulice, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic,“ doplnila mluvčí města Ivana Solničková.

Vizualizace zanádražního prostoru.

Podle webových stránek Ředitelství silnic a dálnic by měla být rekonstruovaná Přístavní ulice uvedena plně do provozu v červnu letošního roku. „Termín dokončení by neměl být ohrožen. Počítali jsme s tím, že by mohla přijít zima. Stavební technologie byly naplánovány tak, abychom nenabírali v případě nepříznivého počasí zbytečné zpoždění. Práce probíhají podle harmonogramu,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Přesto původní termín dokončení listopad roku 2010, který byl naplánován na začátku rekonstrukce, se musel posunout. „Důvodem je pozastavení stavby ministrem dopravy Vítem Bártou a také kvůli povodni, která přinesla opakované zatopení,“ dodala.

Ivana Solničková:Celkové náklady výstavby zanádražního prostoru se vyšplhaly zhruba na 170 754 000 korun. Necelých 140 milionů by měly pokrýt evropské dotace.“

Rekonstrukce Přístavní ulice pod Benešovým mostem je rozdělena do tří etap. „První je rozšíření silnice ze dvouproudové na čtyřproudovou a zvýšení podjezdové výšky pod Benešovým mostem z 3,7 na 5 metrů. Další etapou je rozšíření a úprava mostu přes řeku Bílinu. Poslední etapou je vybudování protipovodňové vany,“ řekl ředitel stavby Jaroslav Kubík.

Rekonstrukce Přístavní ulice přijde na 480 187 240 korun bez daně. Na jejím uhrazení se podílí Ředitelství silnic a dálnic 427 201 095, město Ústí nad Labem 42 740 540 korunami a Ředitelství vodních cest České republiky 10 245 605 korunami.

Čtěte také…
- Zanádraží v roce 2010 nestihnou udělat (28.11.2010)

Přinese rozšíření Přístavní ulice nižší hustotu dopravy do centra? Hlasujte!