Uplynul sotva měsíc a Ústí shánělo vedoucího kanceláře primátora a de facto i tiskového mluvčího!

Jak to magistrát vysvětluje?

„Milan Knotek byl vedoucím kanceláře primátora, měla postavení odboru. Usnesením číslo 645/10 schválila Rada města změnu organizační struktury, kdy došlo ke zrušení celé kanceláře primátora, tedy i ke zrušení místa vedoucího kanceláře,“ vysvětlil tajemník magistrátu Leoš Nergl.

Ten dál uvedl, že nově zřízené místo již není na úrovni vedoucího odboru, ale pouze oddělení.

Podle Nergla proto bylo nutné v souladu se zákonem znovu vyhlásit výběrové řízení, do kterého se mohl přihlásit i bývalý mluvčí města a vedoucí kanceláře Knotek.

Ten se ovšem do výběrového řízení nepřihlásil. „Dnes už se skutečně soustředím jen na svůj další život. Oni mají právo si vybrat toho, kdo jim bude vyhovovat,“ řekl Knotek. „Já toto plně respektuji.“

Na pozici vedoucího kanceláře se přihlásilo 42 uchazečů, na pozici mluvčího pak 56.

Čtenáři Ústeckého deníku ovšem redakci řekli, že jim to připadá jako klasický případ „řehtání“ úředního šimla. „Stačilo přeci jen papírově změnit status kanceláře a nemuseli připravovat nikoho o práci,“ řekla třeba Světlana Procházková.

Lustrační osvědčení

„Taky jsem si všimla, že chtějí lustrační osvědčení. Jeho vydání trvá dlouho, inzerát ovšem měli na stránkách do 20. ledna, to nemohl nikdo stihnout. Přijde mi to, že je to jen přidělení dobrého korýtka kamarádům,“ řekla Procházková.

Zmanipulování výběrového řízení ale magistrát odmítl. „Máme povinnost vyžadovat jej u vedoucích zaměstnanců dánu zákonem, uchazeč má možnost předložit prohlášení, že o lustrační osvědčení zažádal,“ uvedla k tomu Ivana Solničková z magistrátu. „U referenta PR požadavek není.“

Lhůtu na vyřízení lustračního osvědčení uvádí ministerstvo vnitra na svých webových stránkách 60 dnů. „Zákon se nevztahuje na občany, narozené po 1. prosinci 1971,“ uvádí ministerstvo.