Čekáte na autobus, v mrazu a bez peněz. Objednáte si SMS jízdenku a nic. „Asi jsem to poslal špatně,“ řeknete si a pošlete objednávku znovu. A zase nic.

„Když jsem si takhle v únoru objednal dvě jízdenky a ani jedna mi nepřišla, vyrazil jsem radši pěšky s tím, že mám asi špatné číslo.

Když mi ale obě jízdenky přišly o několik hodin později, nestačil jsem se divit,“ líčil svůj příběh Ústečan Petr Charvát.

Jelikož už si ale nepamatuje přesné datum a čas objednávky, mávl nad celou věcí rukou a reklamaci neřeší.

Redakce případu příliš nevěřila, služba SMS jízdenek je už zavedená. Nedávno ale podobnou zkušenost zažil i redaktor. Když první jízdenka nepřišla, objednal druhou. Obě přišly po osmi minutách.

Podle ředitele ústeckého dopravního podniku Tomáše Krause se jedná spíš o ojedinělý případ. „Takové informace nemám, stížností je minimum,“ řekl Kraus. Většinou se podle něj navíc zjistí, že zákazník nemá aktivovanou službu premium SMS, která je pro příjem jízdenky potřebná.

„V tomto případě byla ale zřejmě chyba na straně operátora, který měl zahlcenou síť z důvodu celorepublikové soutěže,“ upřesnil Kraus po zjištění situace. Počet stížností je podle jeho slov v řádech jednotek měsíčně.

Za leden letošního roku eviduje ústecký dopravní podnik, dle slov ředitele, asi pět stížností.

Operátor, v tomto případě T–Mobile, má ale k dispozici časový výpis SMS. Podle toho vyřídil zprávy během vteřiny a předal je provozovateli SMS jízdenek.

„V tomto případě došlo ke zpoždění odpovědí ze strany koncové aplikace Erika, a to o osm, respektive šest minut. Problém nebyl v naší síti,“ uvedla mluvčí společnosti T–Mobile Martina Kemrová. Dodala, že informace o jiných případech z téhož dne společnost nemá.

Jana Tomandlová ze společnosti Erika ale říká, že oni zpoždění nebo přetížení jejich SMS Centra nezaznamenali. „K případnému zpoždění doručení tedy patrně došlo v síti mobilního operátora. Buďto chybou momentálního přetížení, nebo slabým signálem v místě, kde se pohyboval cestující,“ uvedla Tomandlová.

Společnosti tedy svalují vinu jedna na druhou a cestující stále čeká na zastávce na svou jízdenku. Podle Krause totiž nesmí do autobusu nastoupit bez toho, aniž by měl jízdenku přijatou ve svém telefonu. „Pravidla jsou jasná,“ hájí přepravní podmínky ředitel.

Řešením by podle něj bylo zakoupit si jízdenku třeba u řidiče a SMS jízdenku poté na dopravním podniku reklamovat. „Reklamační systém by poté byl schopen vyřešit případ pozitivně,“ uzavřel Kraus.