„Opakuje se závada na systému tažného lana, která lanovku na týden vyřadila z provozu již 12. března,“ řekl ředitel dopravního podniku Tomáš Kraus. Upozornil ale, že nejde o nic neočekávaného, neboť stále ještě trvá zkušební provoz, od kterého se poruchy očekávají. „V žádném případě nebyla ohrožena bezpečnost cestujících,“ dodal.

Na odstranění poruchy bude pracovat tým odborníků dodavatele technologie. „Je mi to líto, ale lanovka minimálně do úterý nevyjede,“ dodal. V pondělí se totiž navíc koná pravidelná technologická odstávka.

Náčelník lanové dráhy Václav Müller upřesnil, že odborníci jsou již v Ústí a pracují na diagnostice. „Přijeli ve tři hodiny v noci, ubytovali se na Větruši a nyní již pracují. Zítra ještě přijede druhá skupina,“ uvedl. V neděli už by mělo být známo, co se stalo a bude znám termín obnovení provozu.

Lanovka se zastavila už ve čtvrtek. Náhradní autobusová doprava zajištěna není. Zavádí se pouze v případech, kdy se závada objeví v průběhu dne a je tedy pravděpodobné, že cestující bude nutné svézt zpět do centra, případně k zaparkovaným automobilům na Větruši.

Napínací síla tažného lana je opět pod hranicí 92% a nedaří se ji zvýšit. Právě to je minimum, které pokud je menší, tak bezpečnostní systém lanové dráhy nedovolí její další provoz.

Veškeré technické zásahy jsou prováděny v režimu záručního servisu. Z důvodu dodržení záručních podmínek je nutné pro servisní činnosti využívat pouze dodavatele technologie nebo jím doporučené firmy. Dopravní podnik je oprávněn vykonávat pouze běžnou údržbu a pravidelné revize.

Stejnou poruchu měla lanovka 12. března, kdy byl její provoz v 15.30 zastaven, kabinky tehdy cestující svezly až o týden později. Ale také hned první den svého provozu. „Ta technologie je tak vypracovaná, že když se objeví problém, který vyhodnotí jako riziko, tak se lanovka zastaví sama,“ vysvětloval tehdy Zdeněk Cimrman, jeden ze strojníků lanovky ve velínu u řídícího pultu v horní stanici.