„Jsem rád, že je tento úsek hotový, protože dřív jsme museli jezdit po silnici, což bylo dost nebezpečné,“ radoval se při otevření úseku Ústečan Vojtěch Plíhal.

Právě zvýšení bezpečnosti bylo hlavním cílem při budování tohoto úseku Labské stezky. „Hlavní snahou bylo dostat cyklisty mimo dopravu. Stezka totiž neslouží jen cyklistům, využívají ji i koloběžkáři, bruslaři, vozíčkáři či běžci,“ uvedl hlavní manažer projektu Pavel Hajšman.

První etapa dokončení Labské stezky stála 72 milionů korun, investorem byl Ústecký kraj. „V roce 2005 jsme zjistili, že obce nemají na cyklostezku peníze, proto se jí ujal Ústecký kraj,“ vysvětloval při slavnostním otevření Radek Vonka, radní Ústeckého kraje pro oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu.

„Projekt se musel přizpůsobit Labi, protože jsme v hladině zhruba dvouleté vody,“ pokračoval Vonka. I z tohoto důvodu je část cesty poskládaná ze zámkové dlažby, aby bylo možné se při opravách vyhnout záplatování. „Doufám, že nás stezka přežije a projedou se na ní i naše děti,“ dodal. Součástí stavby byl také úsek mezi Litoměřicemi a Třebouticemi.

Celková délka cyklostezky na území Ústeckého kraje činí 96,5 kilometru, přičemž v požadovaných parametrech je dokončeno přibližně 57 kilometrů.

Zbývající část je připravována pro realizaci ve třech základních etapách. V současnosti chybí ještě dokončit etapu z Děčína do Přerova a nedokončené úseky na území okresu Litoměřice. „Na jednu etapu už jsme podali žádost o dotaci, v poslední etapě jsme ve fázi příprav v pokročilém stavu,“ vysvětlil Hajšman.

Ústecký kraj má čtyři páteřní cyklostezky. Jednu podél Labe, jednu podél Ploučnice, další u Ohře a jednu po hřebenech Krušných hor.