Školní řád jim ale moc možností, jak napravit výchovné problémy, nedává.

Zdaleka přitom nejde o třídní důtky nebo snížené známky z chování.

„Na prvním místě by vždy měl být nějaký individuální výchovný plán. Restrikce jsou vždy až doprovodné řešení, nedá se jimi začínat,“ uvedl včera dětský psycholog Václav Mertin.

Právě on patří do skupiny, kterou ministr školství Josef Dobeš (VV) zřídil, aby mu pomohla s návrhem tzv. smluv školy s rodiči.

„Od září bychom chtěli spustit projekt na zkoušku,“ uvedl ministr. Dohodu o nápravě nemají podepisovat všichni.

„Vždy půjde o konkrétní řešení očekávatelných či vzniklých potíží,“ vysvětlil Mertin. Naříklad rodiče by měli převzít garanci za to, že pokud žák neplní úkoly ve vyučování, látku s ním proberou doma.

Dobeš také včera oznámil, že úroveň státních maturit rozhodně nepůjde pod obtížnost při generální zkoušce. „Mým cílem je nechat laťku tam, kde je, a politicky to ustát,“ řekl Dobeš.

Jeho styčným důstojníkem pro kontrolu přípravy maturit bude vrchní ředitel úřadu Martin Krejza. Svým prvním náměstkem Dobeš jmenoval Jakuba Hodináře (ODS) a poradcem Ladislava Bátoru. (kp)