To jsou proslulé značky a výrobky, jež pocházejí z Ústí. Právě o nich je výstava Slavné lokální značky z Ústí nad Labem.

Výstavu Ústečané mohou navštívit již od včerejšího odpoledne.

„Každý si naše město spojuje jen s průmyslem, ale s tím také souvisí, že tu vzniklo i něco skutečně velkého,“ charakterizovala výstavu Zuzana Kailová při jejím slavnostním otevření v informačním centru v Paláci Zdar na Mírovém náměstí.

Flaška do průvodu

Expozici nejrůznějších dobových reklamních předmětů, ale i výrobků, spojených s místními podniky, vévodí dvacetikilová atrapa lahve Staré myslivecké. „Flašku jsme našli na půdě likérky, ležela tam nehnutě 40 let,“ popisoval její objevení ústecký historik Martin Krsek, který se po odborné stránce na přípravě výstavy podílel.

„Byla pokrytá tlustou vrstvou prachu, ale i přes ten prach jsem tušil, že bude hvězdou naší výstavy,“ líčil Krsek dál. „Takže jsme ji snesli, umyli a instalovali na výsostné místo.“

Původně ji prý dostali s tím, že bývala ozdobou alegorického vozu v prvomájovém průvodu. Jenže při její přípravě se ukázalo, že uvnitř je soustava závěsů. „Také jsem rozklíčoval, k čemu jsou ty dvě malé dírky v hrdle lahvé, u nichž mi nebylo tak docela jasné, k čemu slouží,“ vysvětloval Krsek dál.

Nakonec se ukázalo, že si do ní vlezl zaměstnanec likérky a přestrojil se tak za lahev s „lidskou tváří“, jak byl Myslivec také nazýván. „Dírky sloužily jako průhledy pro oči,“ dodal Krsek.

Také v muzeu

Všechny instalované exponáty představují již po několik let dědictví bohaté průmyslové tradice města, jež se řadilo mezi přední industriální metropole Evropy. Proto se stanou součástí expozic i v nově otvíraném ústeckém muzeu.

Výstavu doprovází řada doprovodných akcí, ať už v pivovaru, kině, či restauracích. Kampaň má zároveň představit nové propagační předměty města.