Téměř šestikilometrový úsek cyklostezky z Valtířova do Přerova přitom Ústecký kraj slavnostně otevřel teprve minulý týden.

Po nesčetném urgování u samotných dělníků se sice místní dočkali částečné nápravy, ale nyní se bojí, aby se celá věc jen nezhoršila.

„Náprava spočívala ve vyvrtání děr, aby se mohla přebytečná voda někam vsakovat. To ale znamená že v zimě, až bude mráz, voda zmrzne a asfalt se roztrhá. To považuji za závadu kterou by měla firma odstranit,“ zlobila se obyvatelka Velkého Března.

Proti samotné cyklostezce, která jí za dům v dříve klidné části obce přivedla patnáct set lidí denně nic nemá, ale vadí jí, že by kvůli špatně odvedené práci mohlo dojít k poškození osobního majetku.

Aktuální etapu Labské stezky pro Ústecký kraj stavěla společnost SKD Průmstav. Její obchodní ředitel a předseda představenstva Aleš Dobrovolný říká, že společnost musí případné stížnosti řešit s investorem, tedy Krajským úřadem.

„Pracovalo tam pro nás několik subdodavatelů a o tomhle problému nic nevím. Jsme ale připraveni na připomínky reagovat a s investorem je řešit,“ slíbil Dobrovolný.

Ústecký kraj ale ujišťuje, že vyvrtání děr je dostatečné a záruku bude v tomto případě uplatňovat až ve chvíli, kdy by se současná opatření ukázala jako nedostatečná.

Mluvčí Kraje Magdalena Hanáčková potvrdila, že prostor před garážemi se v rámci stavby několikrát řešil s vlastníky garáží.

„S ohledem na velkou asfaltovou plochu, kterou museli dělníci přimknout ke stezce, napojit na veškeré vjezdy do garáží a s ohledem na nutnost celou plochu odvodnit do stran, je to v rámci stavby poměrně problematické místo,“ uvedla Hanáčková.

Čtěte také…
- Nová cyklostezka má 5,8 kilometru (1.4.2011)

„Po stížnostech dělníci místo lokálně přebrousili, aby voda odtekla a nevznikla louže. Pro jistotu bylo dále domluveno a stěžovatelem i odsouhlaseno provrtání asfaltového krytu, tak, aby se voda vsákla,“ pokračovala mluvčí Krajského úřadu.

Majitelé garáží se podle ní nemusí dalších problémů bát. „Obava, že voda v zimě zmrzne a může dojít k rozpraskání asfaltového krytu, je mylná. Konstrukce komunikace, v tomto případě štěrková podkladní vrstva o tloušťce přibližně dvacet centimetrů, vodu bezpečně vsákne. V případě, že by přece jen došlo k porušení, je stále na celek záruka,“ uvedla.

Pešková se ale zlobí, že až asfalt popraská, bude pozdě. „Doufala jsem, že místo vyříznou a opraví. Oprava až ve chvíli, kdy se něco stane a nám popraská garáž, je přece nesmyslná,“ zlobí se teď obyvatelka Velkého Března.

Místním se nezdá ani dopravní značení v místě, protože cyklisté, využívající Labské stezky, si zatím neuvědomují, že v úseku jezdí i auta. Stejně tak si na cyklisty zatím nezvykli řidiči. Kraj ale slibuje, že značení doplní.

„Dopravní značení spočívající v přidání svislého a vodorovného značení upozorňujícího jak řidiče, tak cyklisty v nejbližší době doplníme. Vše máme schváleno dopravní policií ČR,“ uklidnila Hanáčková.