Mezi Trmicemi a Řehlovicemi silničáři opět opravují povrch. Motoristé jezdí v obou směrech jedním pruhem.

„Neopravovali to nedávno?“ ptal se Ústečan Josef Palička.

„Nechápu, proč to musí dělat každý rok, místo toho, aby to opravili najednou a pořádně,“ rozčiloval se Palička, který dálnici využívá pro každodenní cesty do práce.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martiny Vápeníkové, se sice jedná o stejný úsek dálnice, který ŘSD opravovalo v letech 2009 a 2010, ale vždy šlo o jiné části.

„Jedná se o poslední část vysoutěženého balíku. V úseku je potřeba vyfrézovat povrch dálnice až na podloží a udělat povrch nový,“ vysvětlila mluvčí s tím, že najednou se vše dělat bohužel nedalo.

V roce 2009 opravovalo ŘDS úsek ve směru na Teplice, o rok později ve směru na Ústí a letos opět ve směru na Teplice. „Jedná se o úsek z 80. let včetně přemostění, které tam je, a výtluků tam už bylo víc než dost. Tohle řešení je lepší, než opravovat je jednotlivě,“ dodala Vápeníková.

Kompletní vyfrézování a položení nového povrchu by podle ní mělo zaručit lepší kvalitu a delší životnost dálnice. Cena, kterou ŘSD zaplatilo za všechny tři etapy oprav, činí 483 milionů korun.

S opravami dálničního pásu silničáři začali minulou sobotu. Pokračovat budou přibližně do 18. září. „V Řehlovicích musí motoristé přejet do levého pásu, kde je provoz veden obousměrně. Zpět se potom vrátí u trmického hřbitova,“ vysvětlil Petr Zajíc z řehlovického střediska správy a údržby dálnic.

Dopravní omezení není podle Zajíce nikterak dramatické. „V úseku jsme zatím nezaznamenali žádné zácpy ani dopravní nehody. Rychlost je tam omezená na osmdesát kilometrů v hodině, ale vzhledem k tomu, že se jedná jen o čtyřkilometrový úsek, by s tím neměly být problémy,“ dodal Zajíc.

Částečnou satisfakcí pro řidiče může být to, že v opačném směru mohou řidiči využívat sjezd ve Stadicích. Ten ŘSD otevřelo 1. dubna a ulevit by měl především obyvatelům Řehlovic, kteří byli v minulosti nuceni využívat staré silnice podél dálnice, nebo riskovat až dvoutisícovou pokutu a ztrátu jednoho bodu.

Situace kolem dostavby dálnice D8 přes České středohoří ale už tak pozitivní není. Podle posledních odhadů není jisté, jestli bude dokončena do roku 2013. K dostavbě dálnice stále chybí 93 stavebních povolení, která jsou zablokována kvůli odvoláním ekologů.

Podle Pavla Lányho, který na dostavbu dálnice za ŘSD dohlíží, by měl být do konce roku otevřen alespoň úsek z Lovosic nad Bílinku, což je poslední sjezd před Řehlovicemi. Zhruba v květnu by se potom motoristé mohli dočkat otevření přeložky silnice I/8 nad Vchynicemi.