Například Milan Kusý má kvůli své lásce ke Kaipanovi na krku druhý rozvod. „Chtěl bych všem, kteří si chtějí pořídit Kaipana, říci, že nejdřív se staví auto, poté se do něho shání baba. Opačně to funguje špatně. My všichni majitelé Kaipanů jsme rozvedeni,“ doplnil Kusý se smíchem.

On sám ho vlastní čtvrtým rokem. „Poprvé jsem ho viděl na výstavišti v Brně. Hned se mi líbil a chtěl jsem mít neobvyklé auto,“ řekl Milan Kusý.
Majitelé těchto českých sportovních kabrioletů se sjíždějí na srazy tak jednou za čtvrt roku. „Podnět na sraz na Kostelním náměstí dal pan Kubic. V Ústí jsme celkem tři majitelé Kaipanů,“ řekl další účastník srazu David Nerad.

S nápadem postavit český sportovní kabriolet přišel v devadesátých letech, krátce po sametové revoluci Michal Hradský. Vzorem mu bylo auto Lotus Seven a následně i z něj vycházející repliky.

„Vždycky jsem toužil po Lotusu. Chtěl jsem si ho tehdy dovézt s ciziny. Jelikož s tím tady v Čechách neměl nikdo zkušenosti, dělali mi na ministerstvu dopravy problémy. Řekl jsem si, že si postavím svou vlastní repliku Lotusu,“ uvedl Hradský ke vzniku Kaipana.

První prototyp Kaipana byl představen již na podzim roku 1992. V roce 1997 dostal tehdejší Kaipan 47 schválení pro provoz na pozemních komunikacích. „Poté za mnou přišli kamarádi, že by chtěli postavit taky takové auto. Pak kamarádi kamarádů, až jsem zjistil, že vyrábím auta,“ dodal k vývoji Kaipana Hradský.

V současné době se vyrábějí v továrně ve Smržovce tři druhy modelů Kaipana, který vychází ze Škody Favorit (podvozek, někdy i motor). Nejlevnější stavebnice Kaipana vyjde na 157 tisíc korun a nejdražší na 710 tisíc korun.