Tvrdí, že se marně dožadují klidu a pořádku. Z jedné strany jejich okna vedou do rušné ulice, z druhé pak do dvora. Ani tam prý není klidněji.
„Zaměstnanci prodejny tu od časného rána rámusí. Parkují nám přímo pod okny a nechávají běžet motor naprázdno, takže zplodiny jdou do bytu.

Od časných ranních hodin tady něco stloukají, natírají a obtěžují nás hlukem a zápachem z barev. Také musíme koukat na nepořádek, který venku skladují. A když jim něco řekneme, tak nás odbydou, ať si zavřeme okna a ještě jsou sprostí,“ popsali nájemníci, co je pálí. Jména redakci uvedli, ale zveřejnit si je nepřáli, mají prý i bez toho nepříjemností dost.
Zástupci Swis Board Shopu Richard Vlček a Martin Novotný se ohradili, že nedělají nic nepřístojného, naopak se snaží, aby z jejich podnikání měli užitek i obyvatelé města.

„Naše firma působí v Ústí již 16 let, zaměstnáváme 16 lidí. Po celou dobu investujeme nemalé částky do místních kulturních a sportovních akcí,“ uvedli a ujistili, že pečují i o okolí domu, kde sídlí. „Na vlastní náklady jsme zde zrekonstruovali lavičky, každé jaro sekáme před domem a za ním trávu a snažíme se udržovat v zadním traktu pořádek, i když anonymní obyvatelé míní jinak.“

Z konkrétních výtek některé uznali, jiné ne. Třeba parkování. I když pozemek mají od CPI řádně pronajatý, odstavují jim prý tady auta nájemníci bytů, nerespektují ani zákazovou značku. Přesto si oni na ně nestěžují, nevolají strážníky ani odtahovku.

Připustili ale, že někoho může obtěžovat déle nastartované auto. „Ano, stávalo se tak v zimě. Již se to nestane, pokud ano, dáváme k dispozici náš firemní e–mail, kam nám nespokojení nájemci mohou napsat (info@swis-shop.cz),“ navrhli. Přiznali i zápach z barev, ale neví, jak by jinak natřeli třeba dřevěnou podlahu, kterou nelze natřít jinde. Slíbili však, že pod okny obyvatel už tyto práce dělat nebudou.

Bouchání od časných ranních hodin odmítli s tím, že nezačínají před osmou hodinou. A jsou přesvědčeni, že když dříve byl místo nich potravinářský obchod, začínal zde provozní ruch časněji. Ani k nepořádku se nehlásí.

Za slovní půtky se omluvili. „Jenže, když na vás někdo křičí z okna druhého patra a není ani schopen za vámi sejít dolů, pak vám nervy někdy ulítnou,“ podotkli. Tvrdí, že se to už opakovat nebude, že oni vyznávají konstruktivní dialog.

CPI se postavila za Swis Board Shop, má s ním prý jen dobré zkušenosti a jiné stížnosti podobného druhu z tohoto domu neeviduje. „Stížnosti vždy prověřujeme. Pokud nájemník nedostal odpověď ve smyslu 'ano, firmu jsme upozornili a nebude se to opakovat', pak se omlouvám,“ uvedla mluvčí CPI Michaela Winklerová.