„Poslední týden byl trochu nepříjemný, poprvé se mi stalo něco, s čím jsem dopředu nepočítal,“ vyprávěl Oros. „Čekal jsem zimu, vysílení, špatné počasí, ale krádež opravdu ne,“ pokračoval pilot. Když chtěl na Sněžníku ukázat dalším členům týmu, že i okolí Ústí může být krásné, přišel o notebook, záložní disk, objektivy a další vybavení. Svůj boj ale nevzdává.

„Ani vteřinu jsem nepochyboval, nepřemýšlel o tom, že to vzdám,“ řekl Oros, který je na cestě motorovým padákem už sedmačtyřicátý den. Za sebou má polovinu cesty, přibližně čtyři a půl tisíce kilometrů.

V pátek se měl s počasím poprat o další prvenství, když měl v plánu doprovodit Blériot, ve kterém Jan Kašpar před sto lety přeletěl trasu z Pardubic do Prahy. „Počasí ale nepřálo, takže Blériot neletěl a já jsem radši dál sbíral kilometry,“ vysvětlil Oros.

Ten si špatnou náladu způsobenou krádeží spravil až v Jaroměři, kde se dočkal vřelého přivítání od dětí z dětského domova a zvláštní školy. „Bezprostřednost a morální čistota dětí mi útrapy z uplynulého týdne vynahradily. Tihle lidé by měli mít místo na výsluní,“ vyprávěl pilot. Po nedělním odpočinku se Orosovi v úterý podařilo uletět sto padesát kilometrů na jeden zátah, aby se dnes přesunul do Hranic na Moravě.
Rekordní devítitisícová hranice je pro tým XCzechu stále reálná.

„Nálada v týmu je dobrá, tělo drží, technika funguje. Ve druhé půlce budeme ještě více navštěvovat děti a připojí se k nám také několik zajímavých osobností,“ slíbil Miroslav Oros.

O co přesně jde?
Za 90 dní chce Ústečan Miroslav Oros pozdravit ze vzduchu na motorovém padáku 150 dětských domovů v celé republice a pokořit bájnou hranici 9000 km, a tím vytvořit nový světový rekord. Celou akci připravil právě na podporu dětských domovů. Deník sleduje jeho cestu podrobně a každou středu přinášíme čerstvé informace.