„Ochutnal jsem asi čtyři druhy a nejvíc mi chutnala litoměřická Labuť,“ pochvaloval si v sobotu na Kostelním náměstí Ústečan Jan Vintr. Kdo si nepřinesl vlastní půllitr nebo si za zálohu sklo nepůjčil, pil z plastu. Náladu to ale pivařům nezkazilo. „Takový fajnšmekr nejsem, takže mi plastové kelímky nevadí,“ smál se Vintr.


Nejlepší reklama


A zatímco si návštěvníci pivního jarmarku užívali nespočet lokálních pivních speciálů, klobásek, a muziky, majitelé a zaměstnanci pivovarů si mnuli ruce nad povedenou akcí.

„Pro malé a rodinné pivovary jsou takové akce nejdůležitější,“ vyprávěl majitel železnorudského pivovaru František Strnad. „Na reklamu v televizi takové pivovary nemají, takže jedinou reklamou pro ně může být kvalitní pivo a takovéhle akce,“ dodal Strnad, který na ústeckém jarmarku pokřtil nové pivo, dvanáctistupňového Švejka.

Velká žízeň


„Nejvíc dnes lidé chtějí nefiltrovanou jedenáctku a třešňové pivo. Chtějí radši světlá piva na žízeň,“ shodli se zaměstnanci novopackého pivovaru Tomáš Novotný a Kateřina Pavlová. „Během pár hodin jsme vytočili přes dvě stě piv a prodali nespočet lahví,“ hlásila Pavlová.

„Naše piva se prodávají po celém světě, určitě jsou někde k sehnání i tady. Reklama v podobě pivního jarmarku může lidem pomoci, aby si je našli,“ dodal Novotný.

Jarmark, který pořádal ústecký Pivovar Na Rychtě, nabídl návštěvníkům ale také soutěž 12 minipivovarů o jarmareční máz či veřejné a odborné degustace kvalitních nefiltrovaných a nepasterizovaných piv.

Hudební koření


Kromě ochutnávání piva se návštěvníci také dozvěděli něco o historii a technologiích pivovarnictví. Na své si přišly i děti, které si zasoutěžily, nebo zhlédly pohádky Sváťova dividla a Divadla v pytli. Velké i malé pobavilo Panoptikum Maxe Fische, hudbou jarmark okořenily kapely The Boom, Laco Deczi a Celula New York, Těžká pára nebo Albis jazz band.