Společnost Heineken jako výrobce piva Zlatopramen 11, které je původem z krásnobřezenského pivovaru, se rozhodla z Ústí nad Labem udělat o stupeň lepší město.

„V šedesáti restauracích v Ústí nad Labem mohou příznivci Zlatopramenu 11 hlasovat pro jeden ze tří projektů. Ty mají za cíl udělat město Ústí o stupeň lepší. Projekt startuje 11. července a končí 11. listopadu,“ řekl včera v informačním středisku města Boris Rajdl ze společnosti Heineken.

Hlasují i abstinenti

„Hlasování probíhá formou potvrzených účtenek, kdy konzument piva vhodí do připravené urny svůj hlas pro daný projekt. Podmínkou je, že každý, kdo se chce hlasování účastnit, musí vypít minimálně dva půllitry Zlatopramenu 11. Společnost Heineken věnuje z každého zaplaceného půllitru do fondu O stupeň lepší Ústí jednu korunu,“ dodal Rajdl.

Ti, co nechodí do hospody, nemusí zoufat. Soutěž O stupeň lepší Ústí je určena nejen pro štamgasty restaurací, ale pro všechny obyvatele města. Hlasovat lze také z domova pomocí počítače.

Zvítězí pouze jeden

Na internetové stránce www.OstupenLepsiUsti.cz prostřednictvím formuláře může každý dát svůj hlas vybranému projektu. Z každé e–mailové adresy se dá hlasovat pouze jednou. Každý, kdo zahlasuje, získá na svůj e–mail zpětnou odezvu, kde hlas potvrdí. „Systém e–mailovou adresu zaznamená a už z ní nebude možno po dobu soutěže hlasovat,“ dodal k regulérnosti soutěže Boris Rajdl.

O peníze získané od společnosti Heineken se uchází tři projekty ústeckých organizací. Vítězem se však stane jen jeden.

Prvním je úprava betonových ploch pomocí street–artových prvků. „Když se podíváte na města Evropy, tak Ústí je jedním z nejšedivějších. Evropská velká města září barvami a Ústí v tomhle směru pokulhává,“ uvedla Kateřina Valešová z Ústecké komunitní nadace, soutěžící s projektem číslo jedna.

Jaký projekt podpoříte vy?
Street–artové umění: Zbavit Ústí šedivých ploch. Podpořit tvorbu mladých umělců. Cyklobusy: Zavést novou linku Českým středohořím pro milovníky cykloturistiky. Všechny cyklobusy budou vozit cyklisty za jejich vyžitím zdarma. Ústecká ZOO: Nový pavilon gepardů. Ústecká zoo je jako jediná, která má chovný pár těchto šelem přímo z přírody.


Další, kdo se utká o získání prostředků z fondu O stupeň lepší Ústí, je ústecký dopravní podnik. „Za minulý rok jsme v cyklobusech přepravili zhruba 2,5 tisíce cestujících a 1,5 tisíce jízdních kol. Proto jsme využili výzvy společnosti Heineken. Kdybychom uspěli, zavedli bychom nový spoj, který by mířil do Lovečkovic a Úštěku a zároveň by stávající cyklobusy jezdily zdarma,“ řekla Lenka Duštírová z dopravního podniku.

Třetím, kdo se utká o prvenství s projektem v anketě O stupeň lepší Ústí, je zoo v Krásném Březně. „Peníze použijeme na výstavbu pavilonu gepardů. Zajistíme si tak do budoucna vhodné podmínky pro chov,“ řekl ředitel zoo Václav Poživil.

Milion korun

Předpokládaný výtěžek projektu O stupeň lepší Ústí odhaduje společnost Heineken na 1,3 milionu korun.

„Je to hrubý odhad podle prodejnosti piva Zlatopramen 11 z minulých let, v období, ve kterém hlasování probíhá. Proto také hlavním kritériem účasti v soutěži byla realizovatelnost projektu z částky okolo jednoho milionu korun,“ řekl závěrem k projektu O stupeň lepší Ústí Boris Rajdl.

Mediálním partnerem projektu je Ústecký deník. Pravidelně se čtenáři na jeho stránkách dočtou, jak si jednotlivé projekty v hlasování stojí. Takže jdeme do toho!