„Ta třináctka ale žádnou smůlu nepřinesla. Sice na trati klekla dvě vozidla starších ročníků, která jsme museli odtáhnout. Ale až na malé výjimky přijeli všichni, kdo se na podnik přihlásili. Dokonce dorazili i veteránisté z Německa, kteří přihlášeni vůbec nebyli. A usmálo se na nás i počasí,“ s uspokojením konstatoval Daniel Slapnička, tajemník soutěže z Veteran Car Clubu AMK Česká brána Ústí nad Labem, který tradiční přehlídku historických motorových vozidel pořádal.

Radost nadšenců z pořádajícího klubu byla o to větší, že hlavní ocenění si odnesl (či spíše odvezl) jeho člen Antonín Mareš, který se rallye zúčastnil se Škodou 120 Speciál, hasičským vozidlem vyrobeným v roce 1928.

Co tedy rozhoduje o vítězi Ústecké veterán rallye? „O vítězství nerozhoduje to, kdo bude dříve v cíli, ale spíše zručnost a znalosti, které musejí posádky na trati ukázat a prokázat,“ vysvětluje Daniel Slapnička. „Jsou–li na tom stejně, o umístění rozhoduje stáří vozidla,“ dodává zástupce pořadatele.

Veteran Car Club AMK Česká brána Ústí nad Labem má podle Daniela Slapničky v současnosti 114 členů z Ústecka, Teplicka, Děčínska, ale také ze Spolkové republiky Německo. Členy ústeckého klubu jsou totiž také veteránisté z Frankfurtu nad Odrou a Schwarzheide v Braniborsku. Rallye v kalendáři akcí, které ústecký klub pořádá, předchází tradičně první květnovou sobotu závod O pohár hraběte Chotka, který se letos jel podesáté.

Nakonec se rallye, která se uskutečnila uplynulou sobotu, na Mírovém náměstí v Ústí nad Labem ukázala dobrou stovku historických vozidel, automobilů i motocyklů. Jak ale Daniel Slapnička upozornil, zdaleka ne všichni, kdo tam dorazili, Ústeckou rallye poté absolvovali. „Někteří přijeli své miláčky ukázat a zase odjeli,“ usmívá se pořadatel.

Největší zastoupení měla auta vyrobená od roku 1951. Mezi účastníky ústecké přehlídky bylo 59 takových vozidel, těch starších bylo jedenáct.

„Některá k nám přijela vůbec poprvé. Z motorek s datem výroby do roku 1950 stojí jistě za zmínku Standard Kurier Luxus majitele z Chomutova, z Děčína dorazily böhmelandy, a BSA 770 se sajdkárou z roku 1928, s níž přijela se svou spolujezdkyní 75letá paní Šulcová. Mezi automobily zářil jako nováček Whippet Overland z roku 1927 majitele z pražského klubu a červené BMW DIXI DA1 z roku 1928 majitele z Horoměřic. Nejstarším jezdcem letošního ročníku byl člen našeho klubu Alois Kricner, který se narodil v roce 1929,“ uzavírá Daniel Slapnička.