Mnozí se shodují, že během prvních dní letošní zimy, kdy se vyskytlo náledí, se zde nedalo chodit. Správa železniční a dopravní cesty slíbila, že se to již nebude opakovat.

Podle cestujících se často s příchodem mrazů nástupiště na hlavním nádraží mění v klouzačku.

„Je třeba si dávat pozor. Když ten beton namrzne a není posypaný, je to tady o zdraví,” potvrdila studentka Šárka Helebrantová, která každý den dojíždí do školy v Ústí nad Labem.

Nejde jen o to, že byste si na kluzkém nástupišti mohli například zlomit nohu, ale také byste mohli spadnout přímo pod vlak. O to je to nebezpečnější.

Mluvčí SŽDC Pavel Halla uvedl, že problém byl v posledních dnech nejspíše způsobený inverzním počasím, kdy umrzala vzdušná vlhkost na povrchu nástupiště, které je tvořeno prefabrikovanými atestovanými betonovými deskami. Podle něho o tom pracovníci, kteří se o nádraží starají, nevěděli a nikdo je na to neupozornil.

„Nyní už budeme nástupiště sypat,” slíbil Halla.

Odmítl ale, že by za klouzajícím povrchem nástupiště byl nevhodně zvolený povrch. „Nástupiště bylo nově zbudováno v rámci stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem v roce 2007, a to v souladu s projektem stavby, dle platných norem a vzorových listů železničního spodku,” uvedl.

Opravené ústecké nádraží bylo dokončené před třemi lety. Stavební práce za téměř dvě a půl miliardy korun, které plně hradil Státní fond dopravní infrastruktury, začaly v červenci roku 2005. Dlouhé měsíce museli cestující využívat vstup přes kolejiště.

Cestujícím se jako první otevřelo opravené první nástupiště, po něm následovalo třetí, na které vedla přístupová cesta nejdřív přes koleje. Jako poslední bylo dokončené druhé nástupiště a podchod.

Na rekonstrukci nádraží navázala investiční akce města, během které vyrostla terasa přístupná z hlavní chodby vedoucí k nástupištím. Pod nádražím také vzniklo parkoviště, kde cestující mohou vykládat a nakládat svá zavazadla.

Zpracoval Vít Lukáš