Z inzerátu, který si firma zaplatila, ale vyplývá, že nechce, aby pozemky byly určené pro dopravní infrastrukturu. Navrhovaný územní plán, o kterém mají zastupitelé zítra hlasovat, s tím však počítá.

Předseda představenstva BusCom Pavel Knecht v úterý nechtěl záležitost komentovat. Deníku řekl, že je indisponovaný. O všem se údajně stále jedná. Firma v inzerátu varovala, že zde může v budoucnu vzniknout třeba parkoviště kamionů nebo autovrakoviště.

Náměstek primátora Jan Řeřicha (ODS) tvrdí, že přesně neví, co BusCom požaduje. „To je záležitost firmy. Ptejte se jí,” řekl. Podle něj navrhovaný územní plán počítá s tím, že na pozemcích bude dopravní infrastruktura, což znamená, že tu může být třeba parkoviště nebo opět objekt autobusového nádraží.

Co chce BusCom

Pozemky bývalého autobusového nádraží chce firma v novém územním plánu změnit na prostory ke komerčnímu využití. Návrh, který vedení města předkládá do zastupitelstva, počítá s tím, že tam bude dopravní infrastruktura.

K požadavku firmy se zastupitelé stavějí spíše zdrženlivě. Karola Haasová (TOP 09) řekla, že ji zástupci BusComu kontaktovali a chtějí, podle jejich vyjádření, mít pozemky určené ke komerčním účelům. „Jako podnikatele je chápu. Na druhou stranu by bylo dobré vědět, co chce kraj a město. A jestli někde v Ústí autobusové nádraží chtějí,” uvedla. Podle ní by proto bylo třeba říci, zda existuje veřejný zájem mít v Ústí autobusové nádraží a kde.

Podobný názor má i zastupitelka Květoslava Čelišová (KSČM). Tvrdí, že změnu, aby z pozemků byly prostory pro komerční podnikání, nepodpoří. „V Ústí nad Labem autobusové nádraží potřebujeme,” uvedla.

Autobusy prostory autobusového nádraží nevyužívají od letošního října, protože BusCom dal všem autobusovým dopravcům výpověď. Z plochy také odstranil konstrukci, která nádraží zastřešovala. Představitelé firmy tehdy tvrdili, že plochu chtějí využít k pořádání trhů či kulturních akcí.

Autobusové linky, které z bývalého autobusového nádraží vyjížděly, nyní využívají tři autobusové zastávky ústeckého Dopravního podniku v centru města. Na nich jsou umístěné i jejich jízdní řády.

Zpracoval Vít Lukáš