Musí totiž před uvedením stavby do předčasného užívání dokončit všechny práce a doplnit dokumentaci. To potvrdila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

„Bylo nyní rozhodnuto zajistit dodatečné stavební povolení na most Vchynice,“ vysvětlila Ledvinová s tím, že ŘSD se nakonec s ministerstvem dopravy a dalšími orgány dohodlo, že nebude třeba měnit celé stavební povolení, jak se původně předpokládalo.

Dodatečné stavební povolení musí být vydáno kvůli technickým úpravám na mostu Vchynice, které stavební firmy provedly již během výstavby a mimo jiné i na základě podmínek původního stavebního povolení.

Konkrétně je prý dodatečné povolení potřeba například kvůli rozdělení jedné nosné konstrukce mostu, sloužící pro oba dálniční směry, na dvě samostatné konstrukce. Most je také skoro celý zabalený do protihlukového tubusu, jenže ten je prý kratší, než kolik uváděla dokumentace.

Tentokrát ale za zdržení nemohou Děti Země. „Namítali jsme jiné věci, nás nenapadlo, že se nebude stavět podle stavební dokumentace a že ten tubus bude kratší,“ uvedl Miroslav Patrik z této ekologické organizace.

Dle prohlášení manažerů ŘSD to není zásadní problém. „V tuto chvíli jde již jen o administrativní záležitost. Ovšem bez ní dálnici nezprovozníme,“ řekl k tomu Jiří Mayer z ŘSD.

Další zdržení při stavbě dálnice
- ŘSD musí doplnit stavební dokumentaci
- problémem jsou technické úpravy na mostě Vchynice
- protihlukový tubus je kratší, konstrukce je rozdělena na dvě části
- termín otevření není znám

Podnik slibuje, že uvedení tohoto úseku do předčasného užívání sníží dopravní zátěž na silnici I/30 v úseku od Lovosic přes Vaňov do Ústí nad Labem. „Stavba bude oficiálně hotová a papírově kompletní až po dokončení celého úseku od Lovosic do Řehlovic. Ovšem abychom mohli zlepšit napojení na I/8 a ulehčit dopravě v okrajové části Lovosic a na I/30, rozhodli jsme uvést část z Lovosic do Bílinky do předčasného užívání,“ vysvětlil Mayer.

Tomu ovšem ústečtí řidiči příliš nevěří. „To je jen zbožné přání pánů v Praze. Dokud nebude dálnice celá hotová, bude pro kamiony pořád levnější jet do Německa a zpět přes Děčín a Ústí,“ podotkl skepticky třeba Milan Lukeš ze Severní Terasy.

ŘSD prozatím neuvedlo, kdy by mohl být úsek otevřen s tím, že to nelze v tuto dobu odhadnout.

Podle Patrika z Dětí Země to ale může trvat docela dlouho. „Děti Země nejsou častým účastníkem řízení o vydání dodatečného stavebního povolení, ale může to trvat klidně i 3 až 4 měsíce, než dopracují dokumentace a než se k ní všichni účastníci řízení vyjádří,“ soudí.