„Rekonstrukce se uskuteční ve dvou etapách a cestující veřejnost bude mít k dispozici vždy jen polovinu prostor nádražní budovy,” vysvětlila k tomu Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah (ČD).

Výpravní budova Ústí nad Labem hlavní nádraží byla postavena v roce 1850. Nálety v roce 1945 ji poškodily a od tohoto roku je v provizoriu.

První etapa začne v lednu příštího roku a potrvá do července, druhá etapa začne v srpnu a skončí v prosinci 2012. Jak vysvětlil Milan Čermák z ČD, ústecké nádraží bude jedno ze tří v republice, které bude zcela vyhovovat požadavkům moderní přepravy v 21. století. „Stavíme jedno z deseti nejvýznamnějších nádraží,” řekl Čermák.

Původní budovu čeká zřízení prodejny se vstupem z přednádraží i z haly, výměna oken, zateplení fasády a další.

Daleko víc práce pak čeká pravé křídlo budovy. „V rámci stavby bude část budovy odstraněna,” uvedl Miroslav Váňa z firmy SUDOP, která zpracovala dokumentaci na stavbu. „Nová vstupní hala bude vysoká 9 metrů,” přiblížil plány.

Následuje portál vstupu do podchodu a stavba nové prosklené haly s vnitřní terasou nad pokladnami přístupnou z 1. nástupiště a výtahem z odbavovací haly, a opět zateplení, rozvody a podobně.

Autorem návrhu budovy je Ateliér AP ústeckého architekta Zdeňka Havlíka. „Dnes jdete z centra historickou uličkou a najednou narazíte na stěnu, za kterou jsou záchody. To není důstojné entrée, to samé při cestě z druhé strany z peronu,” myslí si.

Dodavatelem stavby je firma BM Construction, která vyhrála výběrové řízení. „Musíme vybudovat dočasné pokladny a změní se přístupové cesty na nádraží,” řekl Michal Pánek ze společnosti.