„Už jsem je dlouho neviděl. Známý, co dělá v dopravním podniku, říkal, že jsou samá porucha, je na tom něco pravdy? Mohli byste to zjistit?“ ptal se redaktorů v e-mailu.

Ti se obrátili na ředitele Dopravního podniku města Ústí nad Labem Tomáše Krause. Ten potvrdil, že první drobné poruchy se objevily 25.listopadu. „Zásadní závada v systému ovládání dveří se objevila 7.prosince,“ uvedl Kraus.

To se také ukázalo být nejvážnější poruchou. Zlobila v systému otevírání druhých a třetích dveří, které opakovaně nebylo možné otevřít. To ovšem znamenalo, že trolejbusy bylo třeba dočasně vyřadit z provozu. „Příčinou závady v systému otevírání dveří byla chyba v řídícím software palubní počítačové jednotky. Odstranění závad jsme řešili a řešíme standardním způsobem, tedy jejich okamžitou reklamací u dodavatele.“

Tento software byl servisním technikem společnosti Solaris Bus & Coach a.s., polským výrobcem skeletu trolejbusu v obou vozech přeinstalován a poté následovaly detailní testy, zda se závada nebude opakovat.

„U trolejbusů se to bohužel stává často. Oba vozy jsou ale v záruce a oprava jde tedy zcela na vrub dodavatele. Dopravní podnik tedy za odstranění závad samozřejmě nebude platit nic,“ dodal Kraus.

Závady na obou vozech jsou už odstraněny, v pátek už jezdil jeden z vozů na lince č. 56, druhý byl ten samý den ve tři čtvrtě na pět odpoledne nasazen na linku číslo 60. V sobotu oba vozy Škoda 28Tr Solaris jezdily na linkách 51 a 56.

Oba vozy jsou třínápravové trolejbusy o délce 15 metrů. Jsou plně nízkopodlažní, v třídveřovém provedení. „Vzhledem k nízkopodlažní konstrukci trolejbusů předpokládáme rozšíření stávající garance bezbariérových spojů na linkách 51, 54 a 60 o linku číslo 56,” řekl o nich Jaroslav Kouba z kanceláře primátora. Trolejbus uveze 135 lidí, z toho 43 sedících a 92 stojících.

Další nákupy trolejbusů v rozmezí let 2012 až 2014 dopravní podnik naplánoval v rámci projektu IPRM mobilita, se kterým Ústí v letošním roce uspělo a který tedy bude dotován z evropských fondů. Celkový počet takto od příštího roku nakoupených trolejbusů by měl dosáhnout čísla 26. Náklady na ně podle předpokladů dosáhnou zhruba 340 milionů korun. Dotace z EU v tomto případě činí 40 procent. Zbytek chce dopravní podnik uhradit z investičního úvěru.