Kudy lidem bydlícím ve Strážkách budou jezdit tisíce automobilů směrem na dálnici D8, není stále jasné. Vedení města se rozhodlo, že znovu posoudí všechny varianty toho, jak dopravní situaci v obci vyřešit. Místní lidé si na hustou dopravu stěžují, v minulosti kvůli tomu poslali na město i petici.

Podle primátora Víta Mandíka odbor, který má celou problematiku na starosti, navrhl, aby rada podporovala takzvanou nulovou variantu. Tedy řešení, že automobily budou i nadále jezdit skrz Strážky. „Rada takové rozhodnutí neodsouhlasila. Chceme vše znovu posoudit,” řekl včera na tiskové konferenci Mandík.

Podle radního Pavla Dlouhého radní chtějí vyjít vstříc lidem, kteří si takovou variantu nepřejí. „Máme tu petici lidí, kteří si něco přejí. Otevírá se prostor, jak nyní vše znovu posoudit,” uvedl.

Jak vyřešit obchvat Strážek dlouhou dobu obec rozdělovala. Její obyvatelé se nakonec na konci léta dohodli, že chtějí takzvanou superzápadní variantu. Tu navrhli ve své petici. „Podepsalo ji 115 lidí, nejsou to sice úplně všichni obyvatelé Strážek, ale drtivá většina dospělých ano,“ řekl tehdy Vlastimil Križan. Podle něho ve Strážkách a také Bánově, který pod Strážky spadá, žije celkem 190 obyvatel, včetně dětí. Strážky se nacházejí na nejkratší cestě z Ústí do Německa. To je také důvod, proč obec trpí zvýšenou dopravní zátěží a proč se Ústecký kraj rozhodl ke stavbě obchvatu.

Problém Strážek

Centrem Strážek vede přivaděč k dálnici D8, lidé si stěžují na hustou dopravu. Požadovali takzvaný superzápadní obchvat, petici podepsalo 115 ze 190 obyvatel. Úředníci nyní navrhli nulovou variantu, radní ale problém znovu otevřou.

Podle Dlouhého se varianty dají posoudit během změny minulý týden přijatého územního plánu, protože zastupitelé zároveň kvůli tunelům nařídili jeho změnu v dopravní částí. Kvůli tomu dokonce vznikne komise odborníků i veřejnosti, která má všechny dopravní problémy prodiskutovat.

Změnu územního plánu bude dělat nová firma. „Vypíšeme výběrové řízení,” řekl včera primátor Mandík. Podle něho nelze situaci vyřešit tak, že by se současný územní plán reklamoval, protože město si původně tunely přálo. Architekti tak jen plnili jeho přání.

Zpracoval Vít Lukáš