Obyvatelé malé vsi Strážky se budou moci vyjádřit k plánovanému obchvatu, který by měl ulevit obci, jejímž centrem vede přivaděč na dálnici D8.

Denně tak projedou vesnicí tisíce automobilů, včetně kamionů.

Občané loni v petici navrhli variantu, kdy by obchvat vedl mimo zastavěné území. Na Krajském úřadě Ústeckého kraje se však bude projednávat původně navržená západní varianta, jež by znamenala zásah do přilehlých nemovitostí.

Veřejné projednávání dokumentace a posudku vlivu stavby na životní prostředí se podle informací vyvěšených na úřední desce krajského úřadu uskuteční 17. ledna od 16:00. „Půjdu se samozřejmě podívat a budu chtít vyložit některé argumenty, které se mi zdají být nesmyslné,“ řekl Vlastimil Križan, který byl jedním z iniciátorů petice.

Problém Strážek u Ústí nad Labem

Centrem Strážek vede přivaděč k dálnici D8, lidé si stěžují na hustou dopravu. Požadovali takzvaný superzápadní obchvat, petici podepsalo 115 ze 190 obyvatel. Úředníci nyní navrhli nulovou variantu, radní ale problém znovu otevírají. Veřejné projednávání dokumentace a posudku vlivu stavby na životní prostředí se uskuteční 17. ledna od 16:00.

Občané Strážek se nejprve nemohli shodnout na tom, kudy by měl obchvat vést. Nakonec se přiklonili k takzvané superzápadní variantě. Požadovali, aby Ústí nad Labem zahrnulo pozemky kolem této varianty trasy do územní rezervy tak, aby nebylo možné v okolí stavět. To se však nestalo. Naopak příslušný odbor navrhl, aby radní podpořili takzvanou nulovou variantu, což by znamenalo, že žádný obchvat nebude a centrem obce budou nadále jezdit tisíce automobilů. Primátor Vít Mandík uvedl, že rada s takovým návrhem nesouhlasila.

Podle radního Pavla Dlouhého je nutné celou věc znovu posoudit.

Strážky se nacházejí na prvním sjezdu z dálnice D8 směrem z Drážďan do Ústí nad Labem. To je důvod, proč se Ústecký kraj rozhodl pro stavbu obchvatu.