„Kdo si myslí, že se zlepšil ve čtení a v psaní? A co v chování?“Hned se zvedá onen příslovečný les hlásících se rukou. Prvňáčci z 1. B ze Základní školy Nová na střekovském Kamenném Vrchu se na své první vysvědčení skutečně těší. Odpovídají ochotně a rádi. Je na nich patrné to napětí, jež jsme asi zažili každý: Dostanu tu dvojku, nebo mi paní učitelka přeci jen dala tu jedničku?

Na střekovské škole, jak vysvětlil zdejší ředitel Martin Kolský, zaměřené především na přírodní vědy, jako je biologie, botanika, ale i matematika a fyzika, mají třídy prvňáčků dvě, „áčko“ a „béčko.“

„V každé je celkem dvacet tři žáků, což je celkem čtyřicet šest prvňáčků. Podařil se nám ovšem celkem silný zápis, čekáme padesát tři žáků, takže příští rok zřejmě sestavíme tři třídy,“ vysvětluje Kolský. Prvňáčci už mají povídání za sebou. Vysvědčení je tu.

Děti si přicházejí pro „výzo“ podle abecedy. „Ty sis přinesl i tygříka?“ usmívá se třídní učitelka na světlovlasého chlapce. „Jako podporu, viď?“ Klučina přikývne a ukazuje jí ho. „Žádný strach, máš jedničky.“

Blonďatá Anička, která učitelce přinesla kytici bílých květů, odchází spokojeně s třemi dvojkami. „Mám vyznamenání. Trochu jsem se bála, aby to pak tátu s mámou nemrzelo,“ švitoří.

Nejmenší děti, prvňáci a druháci, dnes nemají tak náročnou výuku. Prvňáci už také nedostávají jednu celkovou známku. „My se především snažíme, aby výuka byla pro děti víc hrou, aby probíranou látku lépe pochopily,“ pokračuje ředitel Kolský. V pátek mají všichni prázdniny. Ve škole jim zatím řemeslníci nainstalují pět nových, interaktivních tabulí. „Dostali jsme na ně v rámci programu EU Peníze do škol 1,7 milionu korun,“ dodal ředitel školy.