Právě teď je ideální čas na změnu životního stylu s vidinou vyrýsovaného fit těla na červencové dovolené. Kladete si otázku: Jak na to?

Stejně na tom je i naše čtenářka osmačtyřicetiletá učitelka Dana Dobrotinová, a tak jsme si řekli, že se do toho pustíme společně: Ústecký deník, Dana, pokud budete chtít, i vy, a to vše pod dohledem odborné poradkyně Zuzany Hroudové z ústeckého T-Clubu.

Krok číslo 3

Pokud chcete se svým tělem něco udělat, bez správného stravovacího režimu to nikdy nepůjde! Příjem a výdej musí být vždy vyvážený. „V důsledku špatných stravovacích návyků a nesmyslných „tukožroutských“ rychlodiet se Danino tělo naučilo potlačit pocit hladu a postupně si začalo dělat zásoby na horší časy. Naším cílem bude rozpohybovat Danin metabolismus a naučit tělo využívat maximálně energii z přijatého jídla,“ vysvětluje Zuzana Hroudová.

„Pro své klienty mám vždy připravenou základní 5bodovou kostru našeho výživového plánu. Ta je pro každého stejná a dokud těchto základních 5 bodů 100% nezvládají, nemá cenu se vrhat do složitých výpočtů,“ zdůrazňuje Zuzana Hroudová. Zkuste tato pravidla dodržovat 100% příštích 14 dnů a určitě ucítíte výsledky.

1. Jezte pravidelně! (základní pravidla: Zapisujte si vše, co jíte, snězte něco malého každé 3 hodiny, nasnídejte se do 30 minut po vstávání, večeře (neznamená poslední jídlo!) 3 hodiny před spaním, doba mezi posledním jídlem a snídaní max. 10 hodin = NEPLATÍ, ŽE POSLEDNÍ JÍDLO MÁ BÝT V 17 HODIN)

2. Zvyšte příjem ovoce a zeleniny! (Každý den snězte 300 500 g z toho 70 % zeleniny a 30 % ovoce, ke každé večeři: zelenina místo přílohy (dušená, grilovaná, salát…), ke každému jídlu si dejte kousek ovoce/zeleniny (pro začátek stačí 1 cherry rajče)

3. Pijte! (Denně bychom měli vypít zhruba 2 l vody (TIP: ochuťte si ji citronem, grepem, snítkou máty). Nepočítejte nic, jednoduše pijte vždy, když máte žízeň.

4. Nahraďte běžné pečivo celozrnným! (Pozor! tmavé, vícezrnné, mnohozrnné neznamená CELOzrnné! Celozrnné pečivo se vyrábí z celozrnné mouky, která obsahuje i vnější vrstvy zrna)

5. Užívejte si přípravu a konzumaci pokrmů! (Udělejte s si klid na jídlo - vařím hlavně sobě, ne manželovi a dětem).

„Nejtěžší je pro mě pravidelnost! Vstát, najíst se, dojít do práce, najíst se, udělat si čas na oběd, připravit si svačinu a zase večeře. Připadá mi, že celý den jenom jím, ale den ode dne je to lepší a lepší a tělo si začíná pomalu zvykat,“ usmívala se Dana. (may)

close zoom_in Zuzka radí…
• Kupte si šikovné krabičky a naučte se připravovat alespoň svačiny předem.
• Myslete na své zdraví! Kupujte kvalitní potraviny! Vaše tělo Vám to vrátí!
• Zapisujte si vše, co jíte! Zkuste to první týden 100% dodržet a budete překvapeni.
• Nezapomeňte, že jíme i očima. Užívejte si každé sousto, vnímejte jeho barvy, chuť i vůně.
• Vyřaďte jídla na přepáleném tuku a všechny komerční sladkosti, alkohol a slazené nápoje.

Kdo je Zuzana Hroudová? Manažerka sportovního centra T-club, nutriční a sportovní poradkyně, instruktorka skupinových lekcí. Vzdělání: Kurz poradce pro výživu Nutris (garance MŠMT ČR), odborné semináře: tělesně nutriční diagnostika, léčba obezity, prevence a léčba civilizačních nemocí aj.

Školicí institut Face Czech Academy (garance IFAA, MŠMT, EFA).

Vyhrajte s Deníkem: dnes volné vstupy

3. otázka: Co to je bazální metabolismus?
a) minimální kalorická potřeba pro vaše tělo
b) množství energie spálené za 1 hodinu
c) celkový výdej Vašeho těla za den

Výhra: Pište na mail soutez.ustecky@denik.cz do pátku 10. 2. do 16.00. Napište na sebe kontakt. Vyhodnocení přineseme další středu.

Správná odpověď na 2. otázku: „Spalovací pásmo“, v němž dochází k maximálnímu využití tuku jako zdroje energie, je zhruba? Je to b) 60 75 % z maximální tepové frekvence

Cenu: 10 z vás vyhrálo 2 volné vstupy na jakékoliv skupinové cvičení do T-CLUBU: Jména výherců: Jana Minářová, Simona Herynková, Martina Čechová, Jana Blahůšková, Michaela Trávníčková, Lucie Pelikánová, Dana Pilařová, Štěpánka Štefková, Markéta Rajmanová, Denise Vaňková (s vystřiženým tímto článkem a průkazem totožnosti zajděte do T-CLUBU (u zimního stadionu), kde si vše domluvíte). Bližší info na tclub@tclub.cz