Obleva by neměla způsobovat žádné větší problémy. To slibuje správa Povodí Labe, konkrétně Václav Jirásek, její ředitel. „Někdy během příštího týdne otevřeme i plavební dráhu od Střekova směrem proti proudu řeky,“ potvrdil Jirásek. „Tím chci i říci, že neočekáváme problémy s odchodem ker, ani ohrožení pozemků u řeky.“

Od středečního rána už je také v provozu i plavební dráha v úseku od Střekova po státní hranici s Německem v Hřensku na Děčínsku. Obnovení lodní přepravy přirozeně vítají rejdaři. Například Milan Raba, ředitel Československé plavby labské (ČSPL), jež patří mezi největší tuzemské lodní dopravce. „Určitě nám to pomůže, rozhýbeme se. Ale důležité pro nás ještě bude otázka německého úseku a návazných kanálů,“ uvedl Raba pro Český rozhlas.
Zhruba dvě desítky lodí ČSPL se totiž muselo v Německu kvůli ledovému příkrovu na Labi uchýlit do několika tamějších ochranných přístavů a u Hamburku dokonce čtyři lodě zamrzly.

Podle Jiráska ale zřejmě bude nutno provést nějaké provozní zásahy v plavebních komorách a u jezů, které mají zamrzlou hladinu v dolních i horních kanálech.

„Budeme čekat, až led bude tenčí, abychom ho mohli rozbourat a odstranit bez bouracích lodí. Je ale možné, že je použijeme na našich úsecích,“ dodal Jirásek s tím, že sice kvůli tání zatím nepředpokládají povodně, ale že je už velmi nebezpečné stoupat na led. Kvůli středeční oblevě je ovšem už vyhlášen 2. stupeň povodňové aktivity v Klášterci nad Ohří, v Ústí je zatím vše v pořádku. To potvrdil Lukáš Marvan, mluvčí ústeckých hasičů. „Zvláštní pohotovost kvůli hrozícím povodním v Ústí nemáme,“ řekl.

Problémy s tajícím ledem zatím nehlásí ani ČEZ. „Dle právě zjištěných informací vodní elektrárna Střekov problémy s krami či táním nemá,“ sdělil mluvčí ČEZ pro severní Čechy Ota Schnepp.