Zvěsti o krachu firmy, která buduje nové zastávky městské hromadné dopravy, kolují po Ústí nad Labem. „EuroAWK se topí v dluzích. Podle insolvenčního rejstříku dluží různým firmám zhruba 70 milionů korun a hrozí jí úpadek,“ napsal do redakce Ústeckého deníku jeden ze čtenářů.

„Také jsem to slyšela. A zajímalo by mě, jaký dopad to bude mít na jejich podnikání tady. Skončí s výstavbou nových zastávek?“ ptala se Ústečanka Pavlína Zdráhalová. Obchodní ředitel firmy Zbyněk Bureš problémy ale popřel. „V úpadku nejsme. Soud tento týden rozhodl v náš prospěch a insolvenční návrh zamítl. A to už podruhé,“ uvedl.

EuroAWK se opakovaně pokoušela poslat do úpadku firma z Velké Británie, s níž vede obchodní spor. Podle euroAWK chce tímto nekalým způsobem ovlivnit jeho výsledek ve svůj prospěch. Zatím se jí to ale nepovedlo. „Dopad na výstavbu přístřešků na zastávkách v Ústí tato věc neměla, nemá a mít nebude žádný,“ ujistil Bureš.

Město pronajalo euroAWK 122 zastávek v roce 2010. Podle smlouvy má vybudovat nové přístřešky na 105 z nich. Zatím jich má podle Bureše hotových 58, zbývajících 47 by měla dodělat letos.

Nicméně řada Ústečanů by nebyla proti, kdyby nepokračovala. Malé skleněné zastávky je štvou. „Jsou jen pro reklamu, ne pro lidi,“ tvrdí. Například Eliška Sýkorová uvedla, že je rozhořčena bouráním zděných čekáren, které byly bytelné a poskytovaly ochranu před nepříznivým počasím všem čekajícím. Zatímco do nových se jich vejde jen zlomek.

Bureš argumentoval tím, že spousta z těch starých byla v havarijním stavu, cestující ohrožovaly padající stropy. „Je to v zájmu jejich bezpečnosti,“ tvrdí. Stejně zdůvodňovalo nutnost rekonstrukce zastávek i město. Navíc podle něj nové zastávky působí estetičtěji.

Eliška Sýkorová však oponovala, že třeba na Stříbrníkách padly přístřešky zachovalé, funkční, čisté a prostorné. A i ty nahradily skleněné budky, kam když přijede někdo s kočárkem, už se nikdo další nevejde. Navíc nic nevydrží, mnohde po Ústí byly už krátce po vybudování rozbité, například v Bělehradské ulici. Lidem také vadí, že jízdní řády jsou vyvěšeny mimo čekárnu. A kritizují i neupravenou okolní plochu.

K velikosti zastávek Bureš řekl, že instalují tolik modulů, kolik si určilo město. „Nové zastávky by především měly být v zájmu Ústečanů. A když jsou s nimi nespokojeni, mělo by to město přehodnotit. Otevřeme tuto věc na zastupitelstvu,“ slíbila komunistická zastupitelka Květoslava Čelišová.