Taková je bilance dopravní nehodovosti z ústeckém okresu za první tři měsíce letošního roku.

Městské nehody

Policisté od ledna do konce března vyšetřovali 400 nahlášených nehod, z toho drtivou většinu (332) v ulicích města. Přitom jde jenom o menší část nehod, protože drobnější střety nemusí řidiči hlásit.

Z policejně evidovaných nehod jenom minimální část připadala na dálnici D8 (15 případů) a sotva třetina na silnice 1. třídy. Většinou šlo o karamboly na silnicích nižšího řádu a na místních komunikacích.

V ústeckém okresu v podstatě nehraje roli, který den dojde k nehodě. Počet policejně vyšetřovaných nehod osciluje od 40 (v sobotu) do 63 případů (ve čtvrtek). Pouze v pátek během ledna až března došlo ke 72 vyšetřovaným nehodám. Páteční zvýšený počet nehod lze přičíst touze lidí pokud možno být co nejrychleji doma, protože začíná víkend.

Nejvíce nehod (197) policisté vyšetřovali ve dne na suchém neznečištěném povrchu a na mokrém povrchu (142). Na náledí došlo jenom ke 49 dopravním nehodám.

Čtěte také…
- Silnice u Labe? Je to hotová smrtelná past! (18.4.2012)

Infografika

Je v Ústí skutečně vážná dopravní situace? Ústí je příhraniční dopravní uzel v železniční a automobilové dopravě. Je zatěžován, či spíše přetěžován, chybějící částí dálnice D8 mezi Lovosicemi a Ústím. Znamená to, že přijede do Ústí denně 12 000 aut, která by do města v případě dokončené silnice D8 nepřijela.

Doprava v Ústí trpí náhodnými výkyvy v důsledku výše popsaného nechtěného tranzitu vozidel mezi středem Čech a Saskem.

Připojení k dálnici

Nejvíce dopravních nehod policie vyšetřovala od ledna do března přímo ve městě a ve směru k napojení komunikací od Ústí na již dokončený příhraniční úsek D8 ve směru k saské hranici.

Větší počet dopravních nehod je možné zaznamenat také ve směru z Ústí na Děčín, což je druhá silniční provozem značně zatížená trasa směrem ven z příhraničního Ústí nad Labem.