To jsou slova prezidenta asociace lanové dopravy, Jakuba Juračky. „Je to významný projekt v České republice, naplňuje představu,  jak by se to mělo dělat," sdělil své dojmy Juračka.

„Větruše si o to přímo říká, aby tam lanová dráha vedla. Aby se uživila, musí vozit lidi tam, kam chtějí, a tady je parkoviště, restaurace, vyhlídková věž," vypočítával.

Ovšem lanovka v Ústí se v krajském městě stala kontroverzním tématem. Jedni ji považují za zbytečné plýtvání, druzí za atrakci pro turisty.

Ústí, ačkoliv v lanové dopravě jinak nováček, tento týden hostilo prestižní seminář a školení o moderních trendech v lanové dopravě. Přednášeli tu i dva odborníci z alpské země, Švýcarska. Účastnili se ho jako posluchači ředitelé lanových drah v republice, mezi nimi i Václav Müller, šéf lanovky ústecké.

„Nejvíc mě zaujaly přednášky odborníků ze švýcarské obdoby asociace lanové dopravy," popisoval to Müller. „U nich se to dělá v jiném měřítku než u nás. Mají vysoká pohoří a jejich svaz lanovek je mnohem silnější než náš, je to tam velký byznys."

Součástí semináře byl i písemný test, který účastníci absolvovali včera dopoledne. Na jeho základě pak obdrží certifikáty.

Co na to čísla?
Ústecká lanová dráha je v provozu 526 dní.
Za tuto dobu už přepravila více než 400 tisíc cestujících.
Je schopna přepravit až 385 lidí za jednu hodinu.
Její celková délka je 340 metrů.