Původně chtěly v regionu vyhledávat a podporovat hlavně talentované školáky. První testy IQ si vyzkoušely děti v rámci Dnů otevřených dveří v roce 2012. Zájem o účast v novém projektu projevili zkušení pedagogové nejen z Ústí nad Labem. Ámosík chce pomáhat městu v údolí Labe a oslovuje stále více ctižádostivých rodičů, kterým se výjimečný projekt líbí.

„ Každý začátek je těžký. Pokud však máte jasný cíl a snažíte se komunikovat nejen s rodiči, ale i se zástupci škol, zjistíte, že talentovaných dětí tu máte dost. Hned druhý ročník byl moc zajímavý, reagovali jsme na nové požadavky rodičů a rozšiřovali provoz i barevné třídy," říká Drahoslava Elešová, učitelka ZŠ Elišky Krásnohorské, která je spoluzakladatelkou projektu.

Pod dohledem těch nejzkušenějších učitelů z různých škol, kteří mají stejný zájem, řeší své první úlohy předškoláci, ale i ti starší zde najdou podporu. Velký zájem je o tzv. týden pomalého nástupu do lavic, kde se prvňáci připravují na svůj velký den. Logické hry, šifry, rébusy, kvízy, skládačky a hlavolamy testují ty nejmenší. „Skvěle je vybavena metodickými pomůckami především jazyková třída, mezi mimořádně nadané žáky patří třeba desetiletý Martin Kubíček," pokračuje Elešová.

Drahoslava Elešová, učitelka ZŠ Elišky Krásnohorské, která je spoluzakladatelkou projektu.Po třech letech mají v Ámosíku naplněné čtyři třídy. Školním rokem prošlo 80 studentů, někteří dojíždějí z Teplic, Duchcova, Děčína. Své zástupce tu mají maturanti i dospěláci. Podle potřeby tu rozšiřují osnovy na odpolední krátkodobé kurzy. Někteří rodiče požadují přípravu na konkrétní zkoušky, metodické rozpracovávání domácích úkolů, vysvětlování složité matematiky. „K nám nechodí děti s protáhlým obličejem! Chtějí znát víc, soutěží mezi sebou a dokonce motivují učitele. Nemohu zde jmenovat všechny naše skvělé pedagogy, tak jenom pár těch, kteří Ámosíka vzorně reprezentují. Martina Hudcová, Jaroslava Syrová, Hana Adamcová, Brigita Hulešová," vypočítává Drahoslava Elešová.

Kdo má zájem, může se přijít podívat na ukázkovou hodinu. Ve třídě je maximálně pět žáků, individuální přístup dělá zázraky. „Náš Ámosík má ambice pomáhat těm, kteří o pomoc stojí. Počítače všechno nezachrání, děti potřebují logiku, představivost, prostorovou orientaci, kreativitu, praktický intelekt. Koncem srpna se bude připravovat nový rozvrh, tak se mohou lidé podívat na naše webové stránky. Třeba je naše informace osloví," dodává Elešová.