Stavba na rozmezí Litoměřicka, respektive Lovosicka, a Ústecka byla technicky velmi komplikovaná. "I když stavba dálnice D8 pokračuje ve vysokém tempu a v některých úsecích nabírá jasných obrysů, její dokončení v novém termínu, v roce 2013, zatím není jisté. Stále totiž chybí 93 stavebních povolení, která jsou zablokována kvůli odvoláním ekologů," informoval tehdy Ústecký deník. 

„Tam, kde můžeme, pokračujeme podle plánu. Do konce roku bude otevřen úsek dálnice z Lovosic nad Bílinku, což je poslední sjezd před Řehlovicemi. Zhruba v květnu bude otevřena přeložka silnice I/8 nad Vchynicemi. Již probíhá betonování biokoridoru nedaleko Bílinky a další práce v této lokalitě. Hloubení obou tunelů, prackovického i u Radejčína, je u konce. Zbývá odkrýt několik metrů zeminy u tunelu Radejčín,“ shrnul tehdy Pavel Lány z Ředitelství silnic a dálnic ČR, které mělo dostavbu šestnáctikilometrového úseku D8 na starost.

Dokončen byl vchynický most se čtrnáctimetrovým náspem. Na jednom konci prackovického tunelu byl však stále jen les.