Řidiči, kteří v centru města nezaplatí za parkování, se zatím nemusí bát, že by ústečtí strážníci nechali na jejich automobil nasadit takzvanou botičku. Plán města na jejich znovuzavedení se odkládá. Dokud nové vedení radnice neprověří, zda by se vyplatilo.

„Budeme si to muset vše propočítat. Náklady na botičky jsou vysoké a aby na nich město neprodělávalo, musely by být nejspíše velmi vysoké pokuty. To ale také nechceme," vysvětlila radní Yveta Tomková, pod kterou spadá městská policie.

Současný systém, kdy strážníci dávají za stěrač pouze žlutou výzvu k zaplacení a špatně zaparkované auto zadokumentují, totiž téměř nic nestojí. Botičky ale znamenají mít vyčleněné automobily s osádkou, která bude parkoviště objíždět a botičky nasazovat. A až ji řidič zavolá, tak zase pojede na místo.

„Je také otázka, zda by botičky byly efektivní a donutily řidiče zaplatit. Mnozí z nich by řekli, že nemají peníze, a vše by šlo ke správnímu řízení. Tedy stejně jako když najdou výzvu za stěračem," doplnila Tomková. Nevyloučila, že město botičky třeba na měsíc vyzkouší.

Řidiči z postihu příliš strach nemají, ačkoli strážníci podle ředitele Pavla Bakuleho v letošním roce kontrolují častěji než dříve. „Za letošní rok jsme zkontrolovali přes 4 tisíce aut, 21 procent z nich nemělo zaplacené parkování," upozornil.

Ústečtí řidiči se k botičkám stavějí rozdílně. Jedni by je přivítali, další je považují za zbytečné. „Pokud někdo chce zaparkovat, musí zaplatit. Botičky jsou způsob, jak nejsnáze neplatiče potrestat," soudí Miroslav Tyrpáček.

Podle Karla Fandy je sice hezké, že město chce vybírat parkovné a dávat botičky, ale řidičům nezajišťuje dost parkovacích míst. „Když přijedete do centra města, tak tam přes den nenajdete ani jedno volné místo. Nemyslím si, že by bylo dobré, kdyby vám dávali botičku jen proto, že si někam na pár minut odstavíte auto," uvedl.

Staré vedení ústecké radnice uvažovalo nejen o zavedení botiček, ale i o změně parkování a cen za něj. V nejrušnějším centru měly být ceny velmi vysoké v řádech několika desítek korun za hodinu, naopak na odstavných plochách v okolí centra jenom minimální.

Návrh dokonce uvažoval o tom, že se počet míst, kde lidé musí platit, rozšíří. Konkrétně o oblasti Střekova v okolí soudu. Radní místního obvodu se ale proti takovému plánu postavili. Dokonce chtějí, aby se v ulicích Raisova, Žukovova, Kozinova, Varšavská, Kramoly, kde jsou nyní automaty, dále neplatilo. Výjimkou by byla jen některá parkoviště.