Řidič autobusu Bohuslav Petráček z Chlumce přestal před rokem jezdit na lince společnosti BusLine z Ústí nad Labem do Prahy. Společnost ji zrušila. Protože znal lidi, kteří s ním jezdili, sehnal si autobus a linku obnovil. V květnu ale končí. Přiznává, že se nedokázal uživit.
Když během několika dnů loni linka do Prahy skončila, Petráček neváhal a koupil starý autobus Karosa. V říjnu pak začal jezdit jednou denně z Chlumce a jednou jen z Ústí do Prahy. Potkalo ho hned několik problémů. „Nemohl jsem začít jezdit hned na jaře. Koupě autobusu a vyřízení licencí a jízdních řádů docela trvá. Lidé si zvykli do Prahy jezdit jinak,“ vzpomíná.
I tak některé zákazníky získal. „Jsem jim hrozně vděčný, ale bohužel jich bylo málo. Budu proto muset 13. května skončit,“ uvedl. Nepodařilo se mu cestující přilákat ani na jízdenku, která vychází levněji než cesta vlakem.
Pravidelní cestující měli autobus rádi. „My, co se soukromým dopravcem dojíždíme do zaměstnání, jsme šťastní, že takový člověk ještě existuje a i přesto, že má určitě obrovské náklady na tento provoz, který se mu těžce vrací zpět, zaslouží veliký obdiv a poděkování,“ napsala Jana Srbová.
Již vloni zrušil spoj, který jezdil z Ústí nad Labem, a jezdil pouze z Chlumce. „Jedna z katastrof bylo zrušení autobusového nádraží. Bohužel přišlo v době, kdy jsem s podnikáním začínal. Ústečané na zastávku za Forem nechodí.“ Jediný měsíc, kdy prý nakonec něco vydělal, byl březen. „Jezdilo 15 lidí v průměru na linku. Potřeboval bych jich ale 20. Bohužel to vše táhnu ze svého a dluhy budu splácet ještě asi 10 let,“ řekl.
Řidič se pokoušel najít podporu u kraje, ministerstva dopravy nebo evropských fondů, ale neuspěl. Nyní doufá, že bude vozit školáky na výlety.