Společnost Bus.Com, které patří bývalé autobusové nádraží v centru Ústí nad Labem, zde chce stále zřídit parkoviště pro kamiony a autobusy. Vedení firmy má podezření, že vedení města jí záměrně kazí jejich podnikatelský záměr a úředníci jsou podjatí.

„Jsme názoru, že magistrát města rozhoduje v rozporu s novým územním plánem a cíleně a opakovaně znemožňuje využití soukromé plochy k podnikání," řekl ve čtvrtek novinářů předseda představenstva  společnosti Pavel Knecht.

Bus.Com předloni na podzim uzavřel autobusové nádraží a snažil se v novém územním plánu prosadit, aby byla jeho plocha určená pro občanskou vybavenost. Podle Knechta v okamžiku, kdy zastupitelé takový požadavek neakceptovali a v prosinci 2010 pozemky schválili pro dopravní infrastrukturu, se společnost rozhodla plány změnit. Chce zde postavit parkoviště se stáním pro 14 autobusu a 14 kamionů. V budově nádraží pak udělat zázemí pro řidiče.

S tím ale město nesouhlasí. Radní Pavel Dlouhý například loni v říjnu řekl, že tomu zabrání stůj co stůj, třeba tak, že zde město vyhlásí stavební uzávěru. Knecht tvrdí, že se opakovaně pokoušel setkat se s primátorem. Údajně na něj nikdy neměl čas.

O co jde?

Společnost Bus.Com zavřela autobusové nádraží a chtěla místo něho postavit jiné zařízení. Nový územní plán ale pozemky určil jen pro dopravní infrastrukturu. Má tu být parkoviště pro kamiony, město je proti.

Město ve čtvrtek potvrdilo, že parkoviště v centru nechce. „Ústí nad Labem využije všech zákonných možností, aby zabránilo parkování kamionů v centru města. Budoucí využití významného území ve středu města musí být urbanisticky správné a respektující zájmy a potřeby obyvatel města," prohlásila mluvčí města Romana Macová v reakci na tvrzení firmy.

Nechtějí ho ani Ústečané. „Kamiony do centra nepatří. Určitě by se zde dalo udělat něco mnohem kulturnějšího," prohlásila Irena Kapounová.

Bus.Com zvažuje v budoucnu právní kroky. Nevyloučil, že krajský úřad požádá, aby žádosti posuzoval jiný stavební úřad. Může i požadovat náhradu ušlého zisku.