Pomoci tomu má rekonstrukce podchodu na Kamenném Vrchu, který žáci kvůli jeho chátrajícímu stavu téměř nevyužívají.

Stav podchodu je tristní

Vedení města si od opravy slibuje, že tudy školáci začnou znovu chodit a s riskantním přebíháním vozovky přestanou. „Věříme, že se tím bezpečnostní situace dětí zlepší. Je to projekt, který má smysl," řekla primátorka Věra Nechybová. Součástí uklidnění dopravy má být i nové dopravní značení, vybudování ostrůvků či instalace kamer.

Zastupitelé požádali o dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu, která by měla předpokládané náklady 9,1 milionu korun z 90 procent pokrýt.

„Dopravní situace u naší školy je nebezpečná. Vedle toho, že stav podchodu je opravdu tristní, je tu navíc i další problém. Podchod není bezbariérový. Měli jsme ve škole postiženého žáka a asistentka s ním přebíhala tříproudovou silnici na invalidním vozíčku," podotkl ředitel ZŠ a MŠ Nová Martin Kolský.

Právě na bezbariérovost projekt také myslel. „Dojde k úpravě celé komunikace až nahoru ke krematoriu včetně vytvoření bezbariérového místa pro přecházení. Samotný podchod na bezbariérové řešení předělat nejde," sdělila vedoucí Odbor investic a územního plánování Eva Šartnerová.

O vytíženosti podchodu a nutnosti jeho rekonstrukce horlivě diskutovali zastupitelé na posledním zasedání.

Příliš vysoká rychlost aut

„Nejsem si jistý, že tím, že podchod vymalujeme a umístíme tam kamery, přestanou lidé přebíhat silnici. Cílem by mělo být, aby se v ulici normálně jezdilo 50km rychlostí. Podívejme se v případě zpracování projektů, jak se řeší tyto věci v současném světě 21. století a nezůstávejme v minulém století," uvedl zastupitel a architekt Jan Hrouda.

Podobný názor zastává i zastupitel a historik Martin Krsek, který nedaleko odtud bydlí.

„Projekt vůbec nemění problém, kvůli kterému není podchod využíván. Jde zkrátka o nepohodlnou cestu, silnice je tříproudová a auta zde jezdí vysokou rychlostí. Přejít ji je o život," myslí si Krsek.

Podle úředníků je ovšem oprava podchodu nevyhnutelná i s ohledem na budoucnost. „Jsou tam trhliny, které se rozšiřují, oprava je nutná," upřesnila Eva Šartnerová. Na záměr už je zpracována kompletní projektová dokumentace.

„Vydáno je také pravomocné stavební povolení. Projekt je v souladu se Strategií rozvoje města 2015–2020. Předpokládaná doba fyzické realizace je 7 měsíců," doplnila mluvčí magistrátu Romana Macová.