Zajímavosti:

V roce 1937 měřily tratě 46,733 km, Ústí nad Labem tak mělo třetí největší tramvajovou síť v ČSR. Trať a elektrárnu pro její napájení na Špitálském náměstí postavila vídeňská AEG Union roku 1889 a měla je 10 let v pronájmu. Pak je převzalo město.

První tramvaj na pravidelné lince vyjela 1. července 1899, trať vedla z Předlic přes centrum Ústí do Krásného Března, druhá začínala u divadla a končila u Klíšského potoka. Dohromady měřily přibližně 7,5 km.

Až 30 mrtvých, 45 těžce raněných a 31 lehce si 13. července 1947 vyžádalo největší tramvajové neštěstí v zemi. Plně obsazená souprava cestou z Telnice vykolejila za Valérovým kopečkem na Bukově. Selhaly brzdy, řidič Oldřich Ridvan rovněž nepřežiL.