Město původně trvalo na tom, že výběrového řízení se musí zúčastnit odborník na městskou dopravu, jak se vám podařilo docílit kompromisu?
Sdružení Stop tunelům představenstvu DP dopisem vysvětlilo, že do výběrového řízení nechce zasahovat a že nechce odborně hodnotit uchazeče. Zopakovali jsme, že nám jde výhradně o občanskou kontrolu, u níž jsme považovali za přehnané chtít odborné kvalifikace odpovídající požadavkům na ředitele DP.

Čtěte také: Nový ředitel dopravního podniku? Prý pojišťovák

Upozornil jste na Martina Ohňaníka, zastupujícího v komisi ČSOB coby investora DPMÚL. Ten je ale zároveň v představenstvu firmy AZ Palác Zdar, společně s Jakubem Zavoralem, novým předsedou představenstva dopravního podniku. Nemáte obavy, že by to přeci jen mohlo výběr kandidáta nějak ovlivnit?
Na tu skutečnost jsem upozornil, aby měla veřejnost všechny informace a každý si mohl udělat vlastní obrázek. Během výběrového řízení jsem nepozoroval nic, co by nasvědčovalo podjatosti či neobjektivnosti některého z členů komise. Případné zákulisní dohody ovšem samozřejmě nelze vyloučit. To už se ale posouváme do úrovně spekulací.

Není přinejmenším nezvyklé, že v komisi usedl i člověk, zastupující banku, jež poskytla DPMÚL úvěrování?
Zástupce ČSOB byl v komisi právě proto, že jde o banku úvěrující podnik. To pokládám za rozumné; banka má rozhodně silnou motivaci vybrat pro podnik dobrého ředitele, který zajistí finanční stabilitu podniku.

Zavoral, jak jste napsal, se nejčastěji ptal na úsporná opatření a jednání s odbory ohledně úsporných opatření, jaká uchazeči navrhovali?
Žádné jasné plány úsporných opatření jsem nezaznamenal. Dotázaní uchazeči odpovídali především v tom smyslu, že bude potřeba provést analýzu současného stavu a najít nejlepší možná řešení. Co se týče jednání s odboráři, všichni se shodovali, že je nutné snažit se najít vzájemně přijatelná východiska.