„Myjeme žlutou část stěny. Jedeme s kolegou proti sobě, jde to dobře," pochvaloval si řidič speciálního stroje unimog, který drhne stěnu tunelu velkým kartáčem na pohyblivé ruce a stříká na ni vodu s čistícím prostředkem.

„Po zimě je třeba tunelové trouby pořádně vyčistit, odstranit zbytky soli a usazeniny z výfukových zplodin," vysvětlil Petr Zajíc, šéf střediska údržby dálnice D 8 v Řehlovicích.

JEDNOU ZA ČTVRT ROKU

Do tunelu nejdříve vjede kropící vůz, po něm postupují dva unimogy a na závěr tunel vyčistí dva zametací vozy.

„Takové odstávky děláme jednou za čtvrt roku. V zimě ale nemyjeme. Po jarním velkém úklidu v létě tunely dočistíme a na podzim se kromě úklidu zaměřujeme i na přípravu na zimní provoz," dodal Petr Zajíc.

Jarní očista probíhá v tunelech na D8.