Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová vysvětlila, že na stavbě sice nejsou vidět nějaké velké stavební stroje, ale prý to vše souvisí s chladným počasím, kdy nemohou provádět řadu prací nebo betonáž.

„Jakákoliv činnost zemních strojů by v současné době byla na úkor kvality a udělalo by se víc škody než užitku. V noci jsou teploty od 0 po -4 °C, přes den pak 3 +8 °C a technologie, které používáme, mají své limity, které nelze ovlivnit a proto v těchto klimatických podmínkách nepokračujeme s pracemi na stavbě," řekla Ledvinová.

Datum zprovoznění D8 to prý neohrozí. „Dálnici dokončíme v roce 2015," dodala Ledvinová z ŘSD.

Co může stále vybudování důležité silniční tepny přes České středohoří přibrzdit, jsou někteří ekologové. Právě oni se snaží u soudu docílit zrušení stavebního povolení. V prosinci totiž soud zrušil územní rozhodnutí, ale stavební povolení ponechal a stavba může pokračovat.

„Jelikož krajský soud ponechal v platnosti stavební povolení, připravujeme podat k Nejvyššímu správnímu soudu kasační stížnost, neboť podle nás mělo být povolení rovněž zrušeno, pokud bylo zrušeno podkladové územní rozhodnutí, takže počítáme s tím, že by krajský soud rozhodoval o žalobě ještě jednou," vysvětluje Miroslav Patrik z Dětí Země.

Celá dálnice D8 bude dlouhá 92 km, z toho na území Ústeckého kraje povede 68,7 km. Trasa přes České středohoří je poslední, kterou musí ŘSD zprovoznit.

„Hup" na napojení dálnice D8 zmizel. Dilatační spáry na mostě opravili

Každý, kdo jel z Ústí do Teplic po dálnici a dál po rychlostní silnici, si toho musel všimnout. Dilatační spáry ho minimálně přibrzdily, teď už je průjezd ostrou zatáčku u Řehlovic bez „hupu". „Na mostě byl původní dilatační závěr v havarijním stavu a bezpečný přejezd tohoto závěru jsme zajistili navařenými přejízdnými plechy. V roce 2012 jsme vyměnili původní dilatační závěr za nový, proto již přejízdné plechy nejsou zapotřebí," řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.