„Není tajemstvím, že jsme spolu před dvaceti lety nějaký čas chodili a že jsme se rozešli za velmi dramatických okolností. Když pak pan ředitel nastoupil do divadla, začaly se dít věci, které jsem dřív nezažívala. Byla tam atmosféra strachu a napětí. Snažila jsem se s ním vycházet, ale už to přeteklo. Člověk by neměl ztrácet svoji důstojnost a úroveň," komentovala události Anna Klamo.

Sám ředitel Miloš Formáček osobní rovinu související 
s výpovědí Klamo odmítá. „V době nemocenské porušila režim zaměstnance a zpívala jinde. To je všechno. Já ani divadlo s ní žádné spory nemáme," reagoval Formáček.

Zánět hlasivek

Vše začalo v září letošního roku, kdy pěvkyně náhle onemocněla zánětem hlasivek 
a průdušek. „Po týdnu pracovní neschopnosti, co jsem byla doma a brala antibiotika, se mi udělalo lépe a byla jsem připravena opět hrát. Jsem samoživitelka s dvěma dětmi, takže peníze potřebuji. Nechala jsem se tedy uschopnit 
a následující den odzpívala představení v divadle J. K. Tyla v Plzni. Podotýkám, že 
v divadle v Ústí jsem v ten den měla volno," popisuje Klamo, které se ale krátce na to onemocnění vrátilo. Čekalo ji však vystoupení v Ústí.

„Po víkendu jsem v Ústí měla zpívat Prodanou nevěstu. Volala jsem tam a domluvila se, že z důvodu nemoci nenastoupím. Bohužel mě nenapadlo nic chytřejšího, než jít v pondělí opět za doktorkou a znovu si neschopnost otevřít. To byla ta chyba, co mi zlomila vaz," říká Klamo, za kterou se postavili už mnozí její příznivci.

„Nucený odchod Aničky Klamo je těžko pochopitelná ostuda a odráží se v něm to, jaká je kulturní politika v našem městě. Vedení divadla by si mělo vážit umělkyně takovýchto kvalit a změnit své rozhodnutí," sdělila fanynka Naďa Chodovská.

Konzultace s právníky

Jak podotýká šéf opery Milan Kaňák, divadlo ve věci postupovalo na základě konzultací s právníky. „Paní Klamo kromě profesních otázek závažným způsobem porušila zákoník práce. Pokud bychom nedodrželi zákonem stanovené postupy, dostalo by se divadlo do problémů. Nebylo tedy možné omezit se pouze na řešení v rámci interních pracovně-právních vztahů. Mrzí mě, že zvlášť u sólistky jejího významu se taková situace vůbec musela řešit. Což však neznamená, že chceme přerušit naše umělecké vzájemné vazby," uvedl Kaňák.