Podle hejtmanky Ústeckého kraje, Jany Vaňhové, už stavbě nic nebrání. „Věřím, že nejpozději do konce roku 2014 bude celá dálnice dokončena,“ uvedla hejtmanka.

Proti rozhodnutí krajského úřadu se již Studnička nemůže odvolat. Může jen podat soudní žalobu, která ale nemá odkladný účinek. Rozhodnutí krajského stavebního úřadu nabude právní moci po patnácti dnech od vyvěšení na úředních deskách. „Od 5. května bude možné pokračovat ve stavbě na chybějících úsecích,“ upřesnila vedoucí krajského stavebního odboru Zdeňka Švehlová. „Odvolání jsme zamítli pro neodůvodněnost námitek, které v něm byly uvedeny,“ dodala.

Šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) René Poruba reagoval s tím, že v tuto chvíli nic nebrání tomu, aby celý úsek dokončili do listopadu 2014. „Do stavebních prací v plném rozsahu se můžeme pustit hned po nabytí právní moci,“ prohlásil Poruba.

Zamítnuté odvolání podal litoměřický ekologický aktivista Studnička, jenž od září čelí obžalobě z vydírání firem, že za určité „všimné“ nebude blokovat jejich stavby.

Aktivistu Lubomíra Studničku se redakci Ústeckého deníku bohužel nepodařilo kontaktovat, s médii nemluví.

Ekologičtí aktivisté přesto upozorňují, že by podobná prohlášení ve stylu „stavbě už nic nebrání“ mohla být předčasná. Poukazují na administrativní pochybení, případně porušení zákona při přípravě stavby. Právě proti nim se občanská sdružení a ekologické organizace odvolávaly a to v důsledku stavbu zdrželo, stejně tak jako liknavost ŘSD při doplňování projektové dokumentace.

Třeba Marian Páleník z organizace Přátelé přírody připomněl, že na začátku roku 2005 ŘSD odmítlo stavbu dlouhého tunelu, protože by se jeho příprava neúměrně protáhla až do roku 2010. „Je rok 2012 a povrchová varianta dálnice přes České středohoří se stále ještě nezačala stavět,“ řekl Páleník. „Nehledě na to, že trvají soudní jednání kolem žalob Dětí Země. Soud na jejich základě může vydaná stavební povolení zase zrušit. Rázem tu máme další mnohaměsíční zdržení.“

Kde se ještě nekoplo?
Úsek mezi radejčínským tunelem a Řehlovicemi, dlouhý zhruba 4 km. Je zde položeno jen několik stovek metrůasfaltového koberce, zbytek trasy budoucí dálnice tvoří skrývka ornice.