Podle ředitele podniku Radka Chobota kloubovým trolejbusům bez střední hnací nápravy vadí nejvíce jízda do kopce. „Neosvědčili se nám. Zadní hnací náprava tím, jak tlačí zezadu vpřed, trolejbus zlomí v kloubu a ten pak jede pomalu, nebo vůbec," řekl.

„Takže jsme se s výrobcem. plzeňskou Škodovkou, dohodli, že hnací nápravu zezadu přesunou na střed přímo pod kloub. Podobné trolejbusy jezdí už za hranicemi," popsal ředitel Chobot.

Plzeňská Škoda uzavřela s ústeckým dopravním podnikem (DPMÚL) kontrakt na dodávku 10 těchto kloubových trolejbusů typu 27 Tr se střední hnací nápravou. Zbývajících 16 z celkové zakázky tvoří typ 28 Tr. Ústí za ně celkem zaplatí 330 milionů korun.

Jak upřesnil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr, první část dodávky připutuje do Ústí už začátkem léta. „Poslední vozidla dodáme během příštího roku," sdělil Radek Kapr. Ústecký dopravní podnik provozuje více než šedesát trolejbusů Škoda.