„Dort jsme koupili v cukrárně Duo a hned jsem ho odvezl na oslavu. Bydlíme asi tři minuty autem. Dort ale nevoněl a nechutnal," vyprávěl Vítězslav Kubala.

Bakterie nebyly důvodem k reklamaci

„Bílá šlehačka byla nakyslá, nahořklá a chutnala příšerně. Samozřejmě při reklamaci v cukrárně dort všem chutnal. Paní mi nechtěla vrátit peníze, že si prý máme udělat rozbor dortu. Reklamaci ale neuznali ani po rozboru," dodal nespokojený zákazník.

Protokol ze zdravotního ústavu potvrdil ve šlehačce výskyt koliformních bakterií a bakterií z rodu Bacillilus, které sice nepřekročily doporučený limit, ale mohou postihnout smyslové vlastnosti. Vůně dortu byla podle laboratoře netypická.

Majitel firmy Ladislav Kutil trvá na svém. „Množství mikroorganismů limit nepřekročilo. Já nemohu vědět, jak zákazník s dortem nakládal, zda dodržel chladírenský řetězec. Radím se s právníkem o dalších krocích," uvedl podnikatel. Jak připustil, se zákazníkem reklamaci nesepsali a ani neodebrali vzorek.

Mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Pavel Kopřiva potvrdil, že zklamanému zákazníkovi po neuznání reklamace zbývá zřejmě jen soudní spor.

„Může podat podnět k dozorovému orgánu, který činnost podnikatele prověří," doporučil mluvčí. „Za dort a rozbor jsem dal 639 korun, poradím se, jestli kvůli tomu půjdu k soudu," řekl Vítězslav Kubala.