Startovat bude minutu po sedmé hodině ranní z Církvic a odjede do Brné a přes Kamenný Vrch na Mírové náměstí. Pokračovat bude Revoluční ulicí do Kauflandu, na zastávku Klíše lázně, odtud do Vozovny dopravního podniku, poté do Kolonie a končit bude v ulici Předlická. 

„Bude to pouze jeden spoj v uvedeném směru pro žáky základních škol ze Střekova, okolí ústecké univerzity UJEP a škol na Klíši. Linka vede z Církvic až do předlické průmyslové zóny. Mohou ji využít i cestující z horní části Střekova k přímému spojení do centra města, případně až do průmyslové zóny. Na ostatních linkách, například číslo 2, 7, 9, 13, 15 a dalších, dojde pouze k drobným změnám. Na ostatních linkách k žádným změnám nedochází,“ upřesnila mluvčí ústeckého dopravního podniku Jana Dvořáková. 

Vánoční stromy vyrostly na mnoha místech Ústecka. Tento je na Lidickém náměstí v Ústí nad Labem.
ANKETA: Vyberte letošní nejkrásnější vánoční strom Ústecka. Pošlete svůj tip

Místní lidé kvitují zavedení školního spoje v Brné a Církvicích s povděkem. Obě městské části jsou totiž od centra Střekova dost vzdálené a Brná se navíc táhne několik kilometrů. Přes obě navíc vede velmi frekventovaná silnice, podél které nejsou a vlastně ani zatím nemohou být chodníky, už jen kvůli jejich nákladnosti, případně z technických důvodů. „Samozřejmě, já osobně tenhle spoj nejspíš využívat nebudu, ale pro děti je to z bezpečnostního hlediska výborný nápad,“ myslí si například předseda spolku Veselá Brná Zdeněk Kymlička. 

Linka číslo 12 podle předsedy představenstva ústeckého dopravního podniku Martina Prachaře vznikla na žádost střekovské radnice. „Hlavním důvodem pro její zavedení bylo umožnit přímé spojení žákům základních škol a ostatních obyvatel Církvic, Sebuzína a Brné se školami v horní části Střekova a také lepší dostupnost zdravotní péče, obzvlášť v dnešní složité době,“ řekl. 

Střížovický vrh v Ústí nad Labem v různých částí roku. Zima, jaro, léto a podzim.
OBRAZEM: Proměny Střížovického vrchu během roku 2021. Sníh i krásně zeleno

Tím, kdo přišel s nápadem uvolnit jednu z linek MHD pro „obvod za řekou“, byl neuvolněný střekovský radní Stanislav Dunaj. „Je v tom kus nostalgie, pamatuji si, že dvanáctka s takzvanými čabajkami, tedy maďarskými autobusy Ikarus, byla jeden čas nejdelší linka na území města. Takže když jsem si všiml, že se částečně překrývá s jiným spojem, dal jsem si to dohromady s urgentní potřebou bezpečně dopravit tamější školáky do školy. Kontaktovali jsme pak s kolegy radními vedení dopravního podniku a ten nám vyhověl,“ popisoval. 

Dvanáctka v 80. letech zajížděla nejen do Brné a Církvic, ale také do Chabařovic a Chlumce, který byl tehdy, stejně jako ostatní jmenované obce, součástí krajské metropole. Linka zanikla v 90. letech, po pádu komunistického režimu. Nyní bude opětovně patřit k mezi ty linky, kde najezdí autobusy větší počet kilometrů.  

„Věříme, že nejenom školáci ocení přímé dopravní spojení s horním Střekovem a prodloužení linky až do Předlic,“ dodala výkonná ředitelka dopravního podniku Simona Mohacsi.