Desítky nadšenců, zdaleka nejen bývalých strojvedoucích a ctitelů vlakové nostalgie, ale také členové spolku Zubrnická museální železnice, si připomněly událost před šedesáti lety, kdy právě na toto nádraží přijel poprvé vlak tažený elektrickou lokomotivou  do Ústí. Byla to lokomotiva, E 499.087 zvaná „Bobina“.

Pořádající ústecká Agentura Ens v zastoupení Bohumila Krivého slavila dvě významná železniční výročí vztahující se k Ústí. Na pamětním listu zmínila také 145. výročí příjezdu prvního parního vlaku od Střekova.

„Dnešek je tedy pro nás od dráhy velká událost,“ byli rádi bývalí ústečtí strojvůdci Josef Oliva z Brné a Václav Trejgl ze Střekova-Osady. „Pro nás je to svátek vždycky, když se takto můžeme setkat a popovídat si o lokomotivách,“ doplnil Václav Trejgl.

Zoo Ústí nad Labem. Ilustrační foto.
Opozice varuje: Bez přísunu peněz zoo v Ústí padne

„Tato mašina byla unikátní tím, že to byla první česká poválečná lokomotiva vyrobená ve Škodovce. Ta tuto sérii vyráběla mezi lety 1953 až 1958, tato má uveden datum 1957,“ prozradil bývalý mašinfíra Oliva.

Slavností pásku před lokomotivou přestřihli inženýr Emil Král z Kamenného Vrchu, bývalý náčelník ústeckého lokomotivního depa, který shodou okolností stejný den slavil své 91. narozeniny. Pásku s ním stříhal Milan Šeda, bývalý vedoucí provozu v depu v Ústí, místní rodák a střekovský patriot. Emilovi Královi přišli přát kolegové i bývalí podřízení.

Do Ústí ale nepřijela „slavit“ na Silvestra přesně ta samá lokomotiva, která před šedesáti lety. Ta podle pořadatelů už neexistuje, nahradil ji stroj stejné řady E 499.0042.

„Tuto lokomotivu nám – i se svým strojvůdcem – zapůjčila na dnešek soukromá společnost IDS. Jsme jí za to vděční, děkujeme jí,“ konstatoval Josef Oliva. A Bohumil Krivý, bývalý technik v ústeckém železničním depu, dodal: „Vagón k ní pro ukázkovou výroční jízdu máme půjčený od ČD Cargo“.

Ilustrační foto.
Lodníci dluží na daních. Stát jim je nechce odpustit